آیین بزرگداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در گنبد کاووس برگزار شد.

آیین بزرگداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در گنبد کاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مدیریت آموزش وپرورش گنبدکاووس،  احسان گوهری راد درمراسم متمرکز استانی بزرگداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در گنبدکاووس اظهار داشت: امروز نهضت سوادآموزی در کنار آموزش خواندن و نوشتن، مهارت‌های زندگی و شغلی هم به سوادآموزان یاد می‌دهد تا بتوانند زندگی خود را نیز اداره نمایند.

وی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی گلستان که فعلا به صورت حق‌التدریس جذب آموزش و پرورش شدند نیز درخواست کرد تا با حضور جدی در کلاس‌های آموزش ضمن خدمت، زمینه قبولی خود در آزمون استخدام رسمی را فراهم کنند.

کمال الدین نظر نژاد، مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این مراسم با اشاره به باسوادی ۹۴.۷ درصدی جمعیت این شهرستان گفت: هم اکنون در گنبدکاووس دو مرکز یادگیری محلی فعال است که امروز یک مرکز دیگر هم در روستای "حالی آخوند" از توابع بخش مرکزی هم افتتاح می‌شود.

کمال‌الدین نظرنژاد افزود: درسال تحصیلی جاری از مجموع جذب ۴۷۴ معلم حق‌التدریس در آموزش و پرورش گنبدکاووس ۲۳۲ نفر آنها از آموزشیاران نهضت سوادآموزی بودند.

در این مراسم شهرستان‌های گنبدکاووس، بندرترکمن، مراوه تپه و رامیان به عنوان شهرستان‌های برتر گلستان در امر سوادآموزی معرفی شدند.

تجلیل از برگزیدگان مسابقه خاطره نویسی باموضوع ۴۰ سال فعالیت نهضت سوادآموزی و نیز آموزش‌دهندگان برتر جشنواره الگوهای تدریس استان گلستان، رونمایی از لوح سپاس صادر شده توسط آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی و کتاب آداب و رسوم قوم ترکمن از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار