رئیس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تقویت اکوسیستم نوآوری در استان گفت: ۵۰ میلیارد ریال در صندوق شکوفایی استان سرمایه‌گذاری می‌شود.

۵۰ میلیاردریال در صندوق شکوفایی استان سرمایه‌گذاری می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: در نشست روز گذشته با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مصوبه‌های سفر اخیر به استان طرح و بررسی شد.

وی گفت: مرحله نخست اعتبارات کارخانه نوآوری گرگان به مبلغ 15 میلیارد ریال در مدت یک هفته به استان اختصاص داده می‌شود تا بتوانیم کارهای اجرایی این پروژه را در ماه‌های آینده آغاز کنیم.

به گفته غفاری کارخانه نوآوری گرگان 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور قول تأمین آن را داده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان درباره وضعیت کارخانه نوآوری گنبدکاووس بیان داشت: قرار بود زمینی از سوی تعاون روستایی برای ایجاد این کارخانه در اختیار پارک علم و فناوری قرار بگیرد که این اتفاق رخ نداد برای همین تصمیم گرفتیم این پروژه در دانشگاه گنبدکاووس اجرایی شود.

وی به تأمین بخشی از اعتبارات مورد نیاز راه‌اندازی مرکز رشد پارک علم و فناوری در دانشگاه آزاداسلامی گرگان اشاره کرد و گفت: کل این پروژه 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در 10 تا 15 روز آینده 7.5 میلیارد ریال آن به استان اختصاص پیدا می‌کند.

غفاری با اشاره به راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی در استان اظهارداشت: این صندوق با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مبلغ 50 میلیارد ریال تشکیل و هیئت عامل آن نیز انتخاب شده‌اند. قرار است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک ویژه‌ای به این صندوق اختصاص دهد.

وی یادآور شد: در سفر اخیر دکتر ستاری به استان اختصاص 200 میلیارد ریال از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور استان به تصویب رسیده بود که با راه‌اندازی این صندوق در استان امکان استفاده از این تسهیلات وجود دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار