معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که موج اول آنفلوآنزا در گلستان ۶۹ نفر قربانی با علایم ابتلای شبیه به آن داشت که در بررسی‌های علمی بیشتر جان باختن ۲۰ نفر مرتبط شناخته و قطعیت یافت.

موج اول آنفلوآنزا در گلستان ۲۰ قربانی داشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ سراج‌الدین عارف‌نیا امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: طبق بررسی‌های علمی، پیش بینی می‌شود موج بعدی آنفلوآنزا بهمن ماه آینده وارد گلستان شود و امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه از بروز تلفات جلوگیری کنیم.

وی گفت: ممکن است موج دوم آنفلوآنزا در گلستان اتفاق نیفتد اما اگر موارد پیشگیرانه رعایت نشود، شیوع بیماری با شدت بیشتری تکرار خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه بیان کرد: در دوره زمانی شیوع موج اول شیوع آنفلوآنزا در استان یک هزار و ۳۵۰ نفر مبتلا در مراکز درمانی منطقه بستری شدند.

عارف نیا افزود: اکنون تعداد افراد بستری و مراجعه کننده به مراکز درمانی استان به سبب آنفلوآنزا کاهش چشمگیری یافته و از حدود ۳۵۰ نفر در هفته به ۳۵ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: آنفلوآنزا و مرگ و میر ناشی از آن تنها مختص ایران نیست و بیشتر افراد مبتلا که جان خود را از دست می‌دهند سابقه بیماری‌های کلیوی، دیابت، قلبی و عروقی داشته یا سالمند هستند همچنانکه ۹۰ درصد جان باختگان این بیماری در گلستان دارای زمینه یا بیماری قبلی بودند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین گفت: اقدامات پیشگیرانه متعددی برای کنترل آنفلوآنزا در استان انجام شد و تعطیلی چند روزه مدارس و تشدید آموزش های بهداشتی به شهروندان هم تاثیر زیاد و خوبی داشت.

آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است.

پیش از این مسعود مردانی عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا گفته بود: بطور کلی آنفلوآنزا سه موج دارد و هر چه هوا سردتر شود و بروز موارد بیماری شدیدتر، ‌شدت امواج بیماری هم افزایش پیدا خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار