امام جمعه اهل سنت شهر مرزی "اینچه‌برون" از توابع شهرستان گنبدکاووس با محکوم کردن ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا، تصریح کرد که شهادت این سردار بزرگ اسلام، وحدت بین امت اسلامی را برای مقابله با استکبار جهانی مستحکم‌تر کرد.

روحانی اهل سنت: شهادت سردار سلیمانی وحدت امت اسلام را مستحکم‌تر کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ آخوند مدد هوشمند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگرچه شهادت که والاترین مقام نزد خداوند متعال و برازنده سردار سلیمانی بود اما اقدام ناجوانمردانه آمریکای جنایتکار که منجر به شهادت سردار سبلیمانی و همراهان او شد، امت اسلام بویژه همه مردم شیعه و سنی ایران اسلامی را دغدار و غمگین کرد.

وی افزود: سردار سلیمانی همه عمر خود را در راه دفاع از دین اسلام و منافع امت اسلامی صرف کرد و ما مرزنشینان اهل سنت استان گلستان، شهادت او در راه دین خدا را با ارزش و مایه افتخار می‌دانیم و راه او را با همه قدرت ادامه می‌دهیم.

آخوند هوشمند با یادآوری کینه و عداوت کفار با اسلام از زمان نبی مکرم اسلام(ص) تا الان، اضافه کرد: امروز هم دشمنی کفار با اسلام و امت اسلامی همچنان ادامه دارد و تنها راه مقابله با دشمنان، حفظ وحدت و انسجام امت اسلام و نیز تبعیت از ولایت و رهبری است که بحمدالله با شهادت سردار سلیمانی این وحدت مستحکم‌تر از قبل شد.

وی ادامه داد: مرزنشنیان استان گلستان بویژه بخش داشلی برون گنبدکاووس قرار است در هفتمین روز شهادت سردار سلیمانی مراسم عزاداری آن سردار بزرگ را در مصلی شهر اینچه برون برگزار نمایند و افزون بر آن ظهر امروز هم مراسم مشترک عزاداری توسط بازاریان بازارچه مرزی و کارکنان کمرگ اینچه برون برگزار می‌شود.

شهر مرزی اینچه برون در شمال شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع است و همه جمعیت حدود سه هزار نفری آن را اهل سنت که از قوم ترکمن هستند، تشکیل می‌دهند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار