ژنرال «جیمز متیس» گزینه نهایی ترامپ برای ریاست پنتاگون است.

"سگ دیوانه"، گزینه اصلی ترامپ برای وزارت دفاع

به گزارش گلستان24،  یک منبع آگاه در تیم انتقال قدرت دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا از ژنرال بازنشسته «جیمز متیس» به عنوان گزینه اصلی هدایت وزارت دفاع آمریکا در دولت آینده یاد کرد.

به گفته منابع آگاه، ژنرال «جیمز متیس» گزینه نهایی ترامپ برای ریاست پنتاگون است.
به گفته این منبع، ترامپ علاقه خاصی به حضور این ژنرال چهار ستاره در دولت خود دارد و در حال حاضر، او در مقایسه با سایر گزینه‌ها از بخت بیشتری برای ریاست بر پنتاگون برخوردار است.
 
ترامپ شب گذشته در زمین گلف خود در نیوجرسی با متیس دیدار کرد. مشاوران ترامپ پس از این دیدار عنوان کردند رئیس جمهور منتخب آمریکا به شدت تحت تاثیر سوابق کاری متیس قرار گرفته و تقریباً در مورد حضور او در راس وزارت دفاع به جمع‌بندی نهایی رسیده است.
 
 
متیس سابقه 44 سال خدمت در ارتش آمریکا را دارد و در جنگ افغانستان و عراق به عنوان فرمانده حضور داشته است. وی یکی از فرماندهان اصلی آمریکا در حمله نظامی به عراق بود و به دلیل عملکردی که در نبرد خونین فلوجه در فروردین 1383 از خود نشان داد، در ارتش آمریکا به «سگ دیوانه» معروف شد.
 
وی در دولت اوباما ریاست ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا را بر عهده داشت که یکی از وظایف او در این مقام، نظارت بر عملیات‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه بود؛ اما رویکرد ضد ایرانی او باعث شد اوباما به دلیل حساسیت‌هایی که در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران وجود داشت، او را از این سمت برکنار کند. 
 
ژنرال متیس در سال 2005 در سخنرانی خود در جمع افسران ارتش در سن‌دیگو گفت "شلیک کردن به برخی انسانها برای او تفریح محسوب می‌شود" و با این اظهارنظر به تیتر اول رسانه‌های آمریکا و جهان تبدیل شد.
 
اگر متیس به عنوان رئیس جدید پنتاگون انتخاب شود، عالیرتبه‌ترین افسری است که در ارتش آمریکا در نیم قرن گذشته به این مقام دست یافته است. 
 

تکمیلی: ترامپ در توییتر خود تایید کرد که ژنرال بازنشسته «جیمز متیس» جدی‌ترین گزینه برای ریاست پنتاگون است. متیس در آمریکا به "سگ دیوانه" معروف است و ترامپ نیز در توییت خود از همین تعبیر در مورد او استفاده کرد.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

آخرین اخبار