مسئول واحد اهداکنندگان خون انتقال خون گلستان خبر داد:

محمودی با اشاره به اینکه آمار افرادی که دارای گروه های منفی هستند نسبت به سایر گروه ها بسیار کم است، از کمبود برخی گروه های خونی در گلستان خبر داد.

​نیاز به برخی گروه ‌های خونی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «فاطمه محمودی» در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اهدای خون گروه های منفی موجب ذخیره سازی بهینه و به موقع خون این گروه ها در نجات جان بیماران می شود.

مسئول واحد اهداکنندگان خون انتقال خون استان گلستان ادامه داد: آمار افرادی که دارای گروه های منفی هستند نسبت به دیگر افراد بسیار کم است و در مواقعی که فرد بیماری نیاز به گروه خون منفی به ویژه گروه خونی خودش داشته باشد تهیه خون برای این بیماران بسیار مشکل است.

وی بیان کرد: همواره اهداکنندگانی هستند که گروه های منفی دارند و به همکاران ما برای اهدای خون مراجعه می کنند که از این افراد می خواهیم طی نوبت دهی و فراخوانی که از طرف انتقال خون انجام می شود برای اهداء مراجعه اقدام کنند این مسئله موجب می شود که ذخیره این گروه های خونی به موقع انجام شود.

محمودی تصریح کرد: با توجه به ذخیره گروه خونی موردنظر از مراجعه کنندگان درخواست می شود روز دیگری برای اهدای خون مراجعه کنند تا خون تازه و سالم در اختیار بیماران قرار بگیرد.

مسئول واحد اهداکنندگان خون انتقال خون استان گلستان یادآور شد: به عنوان مثال یکی از بیماران در بیمارستان منتظر گروه خونی AB است و از روز گذشته منتظر یاری ما است، در 10 روز گذشته اهداکنندگان AB منفی داشتیم که برخی از این افراد صبورانه در نوبت‎دهی منتظر ماندند اما تعدادی دیگر با ما همکاری لازم را نداشتند به همین دلیل یکی از بیماران از روز گذشته در انتظار گروه خونی AB است.

وی ضمن قدردانی از هم استانی ها در اهدای خون تأکید کرد: افرادی که گروه خونی AB منفی دارند در اسرع وقت به مراکز اهدای خون استان گلستان مراجعه کنند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار