مردم شهرستان آق‌قلا که در اثر وقوع سیل ابتدای امسال متحمل خسارت مالی و جانی شده بودند، با اهدای کمک‌های انسان دوستانه به یاری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان شتافته و محبت آن‌ها در یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل گلستان را جبران کردند.

آق‌قلایی‌ها محبت مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان را جبران کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ مردم شهرستان آق‌قلا که در اثر وقوع سیل ابتدای امسال متحمل خسارت مالی و جانی شده بودند، با اهدای کمک‌های انسان دوستانه به یاری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان شتافته و محبت آن‌ها در یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل گلستان را جبران کردند.

جمع آوری این کمک ها بدون پشتیبانی نهادهای دولتی و به صورت خودجوش انجام شد و اهالی شهر و روستاهای سیل‌زده آق قلا اولین محموله کمک های ضروری و اقلام اولیه خود را صبح امروز دوشنبه راهی این استان سیل زده در جنوب شرقی کشور کردند.

متولیان جمع آوری این کمک ها با نصب پارچه نوشته ای با مضمون " تنهایمان نگذاشتید، تنهایتان نمی گذاریم" خطاب به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان، کمک های اهالی آق قلا را جمع آوری کردند.

یکی از اهالی آق‌قلا هنگام تحویل کمک غیرنقدی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایرنا گفت: پس از وقوع سیل ابتدای امسال که آق قلا تا مدت ها در محاصره آب بود، کمک های فراوانی از مردم سراسر ایران از جمله سیستان و بلوچستان به دست ما رسید و رسم جوانمردی آن است که پاسخ این رفتار محبت آمیز آن ها را در روزهای گرفتاری و مشکل جبران کنیم.

تعدادی از اهالی سیل زده آق قلا که همچنان در چادر زندگی می‌کنند و برخی از آن ها نیازمند دریافت کمک هستند هم پس از وقوع سیل در سیستان و بلوچستان و نیاز مردم این مناطق به کمک های ضروری، در حد توان خود به یاری سیل زدگان شتافتند.

در آخرین روزهای سیل گذشته و ابتدای امسال بین ۷۴ تا ۳۵۳ میلی متر باران و بیشتر در شرق گلستان و شهرستانهای گالیکش، مینودشت، کلاله و رامیان بارید که پس از سرریز کردن سدهای بوستان و گلستان ابتدا گنبدکاووس را دچار مشکل کرد و در ادامه حجم آب ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعبی، شهرستان‌های آق قلا و گمیشان در غرب گلستان را به زیر آب برد و ۱۱ نفر از گلستانی ها را به کام مرگ کشاند.

به گزارش ایرنا، ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا از روز جمعه سبب طغیان رودخانه‌های محلی، جاری شدن سیلاب و قطع تعداد زیادی از راه‌های ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان شده است.

 آق قلا در ۱۵ کیلومتری شمال گرگان قرار دارد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار