رانندگان تاکسی در سطح شهر اعتقاد دارند که جولان مسافربران شخصی در گرگان موجب شد تا قیمت تاکسی در گرگان نسبت به سایر شهرها پایین تر باشد.

​کاهش قیمت تاکسی با جولان مسافربران شخصی در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ دیگر برای رانندگان تاکسی گرگان ترمزهای خودروهای شخصی برای مسافرانی که منتظر تاکسی هستند عادی شده است.

 

هر روز در سطح شهر هزاران مسافربر شخصی به هزار و یک دلیل از بیکاری تا در آوردن هزینه استهلاک خودرو حضور دارند و بنا به گفته رانندگان تاکسی این امر نه تنها موجب شد تا سفره معیشت آنها کوچکتر شود بلکه قیمت تاکسی های آنها نیز نسبت به دیگر شهرهای کشور کاهش یابد.

 

«علی اصغر نفیسی» در این باره می گوید: نیاز است که یک بررسی نسبت به وضعیت تاکسی گرگان با سایر شهرها اتفاق بیفتد، یک دستگاه تاکسی در گرگان اگر قیمتش 50 میلیون تومان باشد در دیگر شهر همین تاکسی بالغ بر 100 تا 110 میلیون تومان معامله می شود.

 

این راننده که سالها در حال فعالیت مسافربری در سطح شهر گرگان است، می افزاید: به بهانه ساماندهی مسافربران شخصی در سنوات گذشته به تعداد تاکسی سطح شهر افزوده شده و در حال حاضر یک هزار و 300 تاکسی مازاد در سطح شهر وجود دارد و از سویی چند برابر این رقم مسافربران شخصی در گرگان فعالیت می کنند.

 

نفیسی یادآور می شود که در بحث مسافربران شخصی در گذشته بیان می کردند که مسافربر شخصی در گرگان به میزان قابل توجه نیست ولی در این روزها بیان می شود که 300 خودروی شخصی که در سطح شهر گرگان مسافربری می کردند را توقیف کردند و اگر 300 خودرو توقیف می شود یعنی اینکه مسافربر شخصی در گرگان جولان می دهد.

 

برخورد قطره چکانی مشکل مسافربر شخصی را حل نمی کند

وی معتقد است؛ اگر پلیس با یک معضل و چالش برخورد قاطعی نداشته باشد پذیرفتن آن معضل برای همگان عادی می شود و با برخورد قطره چکانی و نامناسب مشکل مسافربر شخصی حل نمی شود.

 

این راننده تاکسی متذکر شد: بیان می شود معضل خودروی شخصی، کشوری است اما این در حالی است که موضوع مسافربر شخصی رمق تاکسی را در شهر گرگان گرفته و سرویس مدارس و آژانس ها قریب به اتفاق مسافربری می کنند و همه این افراد زیر مجموعه سازمان حمل و نقل شهرداری است.

 

نفیسی می گوید که مشکل ترافیکی نیز در سطح شهر شاهد هستیم و هنوز ترافیک وجود دارد و در گرگان در حال تبدیل شدن به یک گره ترافیکی است.

 

«بهمن اسدی» نیز معتقد است که با یک سری از اقدامات در سطح شهر می توان ارزش تاکسی در گرگان احیاء شود.

 

وی تصریح کرد: رانندگان تاکسی برای فروش خودروهای خود باید مدت زیادی به دنبال مشتری بگردند و تاکسی در سطح شهر گرگان خریداری ندارد.

 

این راننده تاکسی که بیش از 15 سال سابقه فعالیت در این عرصه را دارد متذکر شد؛ حل مشکل ترافیکی، حل مشکلات درآمدی، در نظر گرفتن برنامه های فرهنگی و رفاهی برای رانندگان تاکسی و برخورد با مسافربران شخصی منجر می شود که ارزش تاکسی به قیمت واقعی خود نزدیک شود.

 

نوروزی، یکی دیگر از رانندگان تاکسی است که می گوید سفره معیشت رانندگان تاکسی بسیار کوچک شده است.

 

وی می افزاید: مسئله طرح ترافیک برای رانندگان تاکسی حائز اهمیت است و می تواند منجر به یک مزیت برای رانندگان تاکسی شود.

 

اما «محمد تقی کمال غریبی»، سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان اعتقاد دارد که وجود مسافربران شخصی در سطح شهر گرگان، گران بودن لوازم قطعات یدکی و ترافیک سطح شهر سه مسئله و معضل اصلی برای رانندگان تاکسی در سطح شهر گرگان به شمار می رود.

 

وی می گوید: از سال 87 تا 90 در شهر گرگان به منظور ساماندهی مسافربران شخصی یک هزار و 300 تاکسی مازاد در گرگان ساماندهی شد که این مهم بر قیمت تاکسی گرگان اثر گذاشت.

 

سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان با بیان اینکه قیمت تاکسی در بجنورد و سمنان و در برخی نقاط دیگر کشور نیز به اندازه تاکسی شهر گرگان است، یادآور شد: معضل مسافربران شخصی تنها مربوط به شهر گرگان نیست.

 

کمال غریبی ابراز داشت: در خصوص راننده های سرویس مدارس که عنوان می شود که پس از فعالیت خود به مسافربری در سطح شهر مشغول می شودند باید گفت که یک هزار و 92 راننده سرویس مدارس در سطح شهر گرگان داریم که تقریبا 900 نفر آنها خانم هستند که کمتر نسبت به مسافربری در سطح شهر اقدام می کنند.

 

وی معتقد بود که باید رانندگان تاکسی نسبت به مسافربران شخصی برتری داشته باشند و این مهم منجر به افزایش قیمت تاکسی می شود.

 

سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان تاکید کرد: یکی از موارد برتری میزان سهمیه بنزین است و این مهم باعث شده که رانندگان تاکسی 340 لیتر بیشتر از رانندگان شخصی سهمیه در اختیار داشته باشند.

 

کمال غریبی با بیان اینکه طرح مطالعاتی بی آر تی ویژه تاکسی و حمل و نقل اتوبوس درون شهری نیز در نظر گرفته شده است و انتهای مسیر برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باز خواهد بود، افزود: مسافربر شخصی می تواند در آژانس، سرویس مدارس و تاکسی اینترنتی ساماندهی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: برای جبران زحمات رانندگان حمل و نقل عمومی خدماتی مثل سفر زیارتی به مشهد مقدس با مبلغ 180 هزار تومان به مدت 2 روز و به صورت اقساطی، تخفیف 50 درصد برای استخر، کارواش 5 هزار تومانی و اختصاص سهمیه لاستیک، سبد معیشتی خانوار به شکل ماهیانه، تعویض روغن رایگان و تخفیف در تعوض برخی از قطعات خودرو در نظر گرفته شده است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار