معاون وزیر نفت اعلام کرد: همه خودرو‌های عمومی کشور برای دوگانه‌سوزشدن کمک بلاعوض می‌گیرند.

۶۵۰۰ میلیارد تومان کمک‌ بلاعوض برای دوگانه‌سوزشدن ۱.۴ میلیون خودرو‌ی عمومی

به گزارش گلستان ۲۴؛ علیرضا صادق آبادی با اشاره به برگزاری شورای عالی اقتصاد در روز دوشنبه یازدهم آذرماه گفت: در این جلسه به پیشنهاد مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه وبودجه مصوب شد 6500 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای دوگانه سوز کردن بیش از یک میلیون و چهارصد هزار وانت، تاکسی، ون و دیگر مسافربر‌های شخصی اختصاص یابد.

وی افزود: هدف از این اقدام حمایت و کاهش هزینه‌های حمل و نقل عمومی و بهبود هوای شهرها، به استناد ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: براین اساس دولت مکلف می‌شود برای تبدیل خودرو‌های عمومی و مسافر بر شخصی بنزین سوز به سی ان جی سوز (کارخانه‌ای و کارگاهی)، اصل و فرع تسهیلات مالی را که به مالکان خودرو‌ها یا کارخانه‌ها پرداخت می‌شود، تضمین و بازپرداخت نماید.

به گفته وی این مصوبه بیش از یک میلیون و چهارصد هزار خودرو را در بر گرفته و کل خودرو‌های تاکسی، وانت، ون و مسافربر شخصی کشور را شامل می‌شود.

صادق آبادی افزود:سقف تعهد دولت در این مصوبه برای پرداخت کمک بلاعوض به مالکان خودرو‌های یاد شده، بیش از 6 هزار و پانصد میلیارد تومان می‌باشد که از محل صرفه جویی در مصرف بنزین سهمیه‌ای تامین و پرداخت خواهد شد.


/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار