هاشمیان از پایان حدنگاری اراضی ناهارخوران گرگان خبر داد و گفت: تعیین تکلیف و بررسی اراضی منطقه جنگلی النگدره نیز در کمیته سه جانبه دادگستری، منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان گلستان آغاز شده است.

پایان حدنگاری اراضی ناهارخوران گرگان/ آغاز تعیین تکلیف و بررسی اراضی منطقه جنگلی النگدره
به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از پایان حدنگاری اراضی ناهارخوران گرگان خبر داد و بیان کرد: بررسی اراضی ملی برای جلوگیری از صدور سند به نام سودجویان از سال گذشته به یکی از قضات توانمند استان گلستان سپرده شد که پس از یکسال تلاش شبانه روزی و بررسی اسناد، ۹۰ هکتار از اراضی ملی جنگلی حاشیه شهرگرگان شناسایی و به نام منابع طبیعی سند صادر شد.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: این اراضی شامل زمین‌های منتهی به صیاد شیرازی، شهرک دخانیات، فرهنگشهر، میناگل، شهرک سروش و اراضی سروش به سمت ناهارخوران و پل سید مسعود تا میدان ناهارخوران گرگان را شامل می‌شود.

وی افزود: قبلا این زمین‌ها سند رسمی نداشت و همین امر سبب دست اندازی سودجویان و خرید و فروش اراضی جنگلی این مناطق که گران قیمت هستند، شده بود.
 
هاشمیان ادامه داد: اداره منابع طبیعی را مکلف کرده ایم زمین‌هایی که در این محدوده قرار دارند و در گذشته سودجویان سند رسمی برای آن‌ها گرفته اند، شناسایی و برای ابطال این اسناد، اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: تاکنون منابع طبیعی برای ابطال هشت فقره سند به دادگستری دادخواست ارائه کرده که فقط دو فقره آن در شهرک سروش و فرهنگشهر هر کدام یک و نیم هکتاری هستند و میلیارد‌ها تومان ارزش دارد.

وی در پایان گفت: تعیین تکلیف و بررسی اراضی منطقه جنگلی النگدره نیز در کمیته سه جانبه دادگستری، منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان گلستان آغاز شده تا راه دست اندازی سودجویان به اراضی این منطقه نیز را برای همیشه مسدود کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار