رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که ۵۰ هکتار از اراضی ملی در گرگان خلع ید شد گفت: تاکنون فقط در قسمتی از ناهارخوران ۲۰ فقره زمین خواری با ارزش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کشف شده است.

کشف زمین خواری ۱۵۰۰ میلیاردتومانی در ناهارخوران گرگان

به گزارش گلستان24 ؛هادی هاشمیان در نشست خبری با موضوع کشف زمین خواری در گرگان، به توضیح این پرونده پرداخت و اظهار کرد: باتوجه به جانمایی نشدن و منطبق نبودن نقشه‌های اراضی ملی بر روی نقشه‌های املاک استان افراد سودجو شروع به دست اندازی به منابع ملی در استان و گرگان کردند.

وی افزود: این افراد به دلیل نبود نقشه جامع برای اراضی ملی و منابع طبیعی به صورت ویژه در مناطق جنوبی گرگان که در کنار جنگل است زمین‌ها را با قیمت بالایی سند می‌گیرند و می‌فروشند و میلیاردها تومان به جیب می‌زنند.

هاشمیان تصریح کرد: برای جلوگیری از ادامه دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی با تشکیل کمیته ویژه، مسئولان منابع طبیعی و ثبت املاک با همکاری دادسرای مرکز استان نشستی برگزار و نقشه جامع را برای اراضی ملی تعریف کردند.

وی اظهار کرد: تاکنون فقط در قسمتی از ناهارخوران ۲۰ فقره زمین خواری کشف و ۲۰ فقره هم سند برای زمین‌های با ارزش صادر شد.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: برآورد منابع طبیعی نشان می‌دهد با حداقل قیمت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش این زمین‌ها بوده است و با کشف این اسناد اداره منابع طبیعی را موظف کردیم که سند به نام منابع طبیعی صادر شود.

ئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه اجرای نقشه utm شهرک تالار، سیدمسعود، شهرک پارادایز و دیگر مناطق گرگان هم در دست اقدام است و با تعیین تکلیف این زمین‌ها احتمالاً زمین خواری‌های بیشتری در استان کشف خواهد شد.

هاشمیان متذکر شد: مردم باید مراقب خرید و فروش زمین در این محدوده باشند زیرا سودجویان با اطلاع از اجرای این طرح به منظور سلب مسئولیت و به جیب زدن پول‌های کلان درصدد فروش این اراضی هستند و گمان می‌کنند با فروش این اراضی آنان سلب مسئولیت خواهد شد در حالی‌که چنین نیست.

مدیرکل متخلف نداشتیم

وی یادآور شد: با تهیه نقشه utm یک بار برای همیشه پرونده زمین خواری و دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی در گرگان و بعد از آن در کل استان بسته می‌شود.

وی تاکید کرد: از این پس هیچ بهانه‌ای از دستگاه‌های اجرایی برای سهل انگاری در زمینه واگذاری و یا صدور سند زمین‌های ملی و منابع طبیعی به نام افراد، پذیرفته نیست و دستگاه قضائی به عنوان مدعی العموم با متخلفان برخورد می‌کند.

این مقام ارشد قضائی استان با اشاره به اینکه مدیرکل متخلف در دست اندازی به اراضی ملی در گرگان نداشته ایم اما مدیران میانی و کارشناس دخیل در این پرونده‌ها شناسایی شده اند، بیان کرد: باید نقشه‌ی اراضی استان به ویژه اراضی ملی به صورت شفاف در اختیار همه قرار داشته باشد تا حاشیه‌ی امن زمین خواران و سودجویان بسته شود.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار