مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۸ میلیاردتومانی در بافت تاریخی گرگان گفت: یکی از برنامه‌های این اداره کل سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی گرگان با مشارکت میراث فرهنگی و شهرداری گرگان است.

موقوفات استان گلستان شناسنامه‌دار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد عصر امروز در بازدید از پروژه‌های در دست اجرا در بافت تاریخی این شهر اظهارداشت: احیای بافت تاریخی گرگان در قالب پروژه بازآفرینی شهری در دستور کار مشترک دستگاه‌های متولی قرار گرفته است.

وی گفت: در این زمینه تفاهم‌نامه 4 جانبه بین شهرداری گرگان، ادارات کل اوقاف و امورخیریه، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به امضا رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: بیش از 20 پروژه در قالب احیای موقوفات تاریخی شهر گرگان، امامزادگان، تکایا، مساجد، مدارس و حوزه‌های علمیه این شهر اجرا شد.

به گفته وی، از ابتدای امسال تا کنون اوقاف و امور خیریه استان گلستان 8 میلیارد تومان برای ساماندهی موقوفات در بافت تاریخی گرگان هزینه کرده است.

سلیمانی‌فرد یکی دیگر از برنامه‌های اولویت‌دار اوقاف را شناسنامه‌دار کردن موقوفات اعلام کرد و گفت: در استان 5 هزار و 500 موقوفه و 67 هزار رقبه وجود دارد که 78 درصد این موقوفات پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است.

وی افزود: بنا داریم موقوفات استان را دسته‌بندی و برای هر کدام شناسنامه‌ای طراحی کنیم. این کار با اولویت موقوفه‌های بخش کشاورزی و گردشگری انجام می‌شود و هدف ما نیز افزایش بهره‌وری موقوفات است.

/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار