اجرای پروژه بندر خواجه نفس شتاب بیشتری می گیرد، برگزاری جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیون در راستای اهداف نهضت سوادآموزی، انعقاد تفاهم نامه همکاری میراث فرهنگی گلستان و پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، دیدار استاندار گلستان با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر و آغاز ثبت نام آزمون استخدامی آتش نشانی شهرداری ها، از عناوین خبری روز سه شنبه ایرنا مرکز گلستان است.

مروری بر چند خبر از استان گلستان

به گزارش گلستان 24، استاندار گلستان به دعوت شرکت سرمایه گذاری ایرانیان روز دوشنبه ضمن حضور در جلسه ای پیرامون آخرین وضعیت اجرایی پروژه بندر خواجه نفس، با مسئولان این پروژه دیدار و گفت و گو کرد. 

در این جلسه که آقایان خاموشی، دکتر صمیمی و خسروجردی از مسئولین شرکت سرمایه گذاری ایرانیان و مجری پروژه بندر خواجه نفس حضور داشتند، طرفین به تبادل نظر پیرامون آخرین وضعیت اجرایی و مشکلات موجود پرداخته و راه کارهایی را برای تسریع در اجرای کامل پروژه اتخاذ کردند. 

حسن صادقلو ضمن برشمردن تلاش های صورت گرفته، به تشریح اهمیت توسعه استان و ایجاد اشتغال در آن پرداخت و بر همدلی و همزبانی کلیه مسئولین استانی تأکید کرد. 

مسئولین شرکت سرمایه گذاری ایرانیان ضمن تأکید بر اهمیت نقش بندر خواجه نفس در تحول و توسعه استان به ویژه منطقه آزاد تجاری و اقتصادی اینچه برون، از اهتمام معاونت برنامه ریزی استانداری در حمایت از این پروژه تقدیر کردند. 

در پایان طرفین بر تنظیم جدول زمانی مشخص و تفکیک کردن مسئولیت طرفین در حمایت و اجرای پروژه تأکید و برخی از مشکلات و راهکارها را بررسی نمودند. 

شرکت سرمایه گذاری ایرانیان دارای تجربه سرمایه گذاری و اجرای پروژه ها در استان های مختلف و در حوزه های متنوع مانند ساخت نیروگاه، پتروشیمی، فرآوری محصولات نفتی و ... است و در گلستان نیز دو پروژه بندر خواجه نفس و هتل پارتیا را در دست اقدام دارد. 



*** 

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در دیدار با مدیرکل سیمای گلستان گفت: تلویزیون به عنوان یک رسانه ارتباط جمعی، ارزان و قابل اعتماد برای مردم می تواند نقش بسیار موثری در ارائه خدمات فرهنگی داشته باشد. 

علی باقرزاده به تشریح برنامه سازمان سوادآموزی در استفاده از ظرفیت سیما در آموزش و ریشه کنی بیسوادی پرداخت و گفت: در صدد برگزاری جشنواره تولیدات رادیو تلویزیون و ساخت و پخش انیمیشن در راستای اهداف سازمان نهضت سوادآموزی هستیم و امیدواریم با اجرای آن گام های مثبتی برداشته شود. 

وی در ادامه با اشاره به آمار افراد بیسواد و کم سواد در گلستان، شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حاکم بر استان را از عوامل تاثیرگذار بر این آمارها ذکر و ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه ها بزودی شاهد کاهش آمار بیسوادی در استان باشیم. 



*** 

در راستای ارائه طرح های پژوهشی پیشنهادی، تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و پژوهشکده گردشکری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی منعقد شد. 

در این راستا نشست مشترکی با حضور معاون پژوهشی آموزشی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، مدیر گروه جامعه شناسی گردشگری و مدیر مرکز خدمات تخصصی گردشگری این پژوهشکده با مسئولین شورای پژوهشی این اداره کل و مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی گلستان برگزار شد. 

در این نشست معاون پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی فعالیت های پژوهشکده گردشگری را در 6 گروه پژوهشی عنوان کرد و طرح پیمایشی ملی ارزش ها، نگرش ها و رفتارشناسی گردشگری در ایران که شامل پیوست های استانی از جمله استان گلستان می باشد مطرح گردید. 

همچنین در این جلسه طرح های پژوهشی پیشنهادی برای استان گلستان با عناوین تهیه نقشه جامع گردشگری استان، ارزیابی جشنواره اقوام ایران زمین، بازاریابی گردشگری (برج قابوس، دیوار تاریخی گرگان) و اقدام پژوهی در خصوص ترویج گردشگری سبز (هتل + دوچرخه) به عنوان طرح های پیشنهادی مطرح شد. 



*** 

استاندار گلستان در دیدار با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در تهران به تبیین زمینه های حضور این شرکت در طرح های صنعتی و اقتصادی استان پرداخت. 

حسن صادقلو با تشریح زمینه های تحول و توسعه در استان در راستای مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان به برخی زمینه های سرمایه گذاری در صنعت برق، سدسازی، پتروشیمی و معادن اشاره کرد. 

استاندار گلستان همچنین تکمیل بیمارستان های نیمه تمام در راستای توریسم درمانی و هتل سازی و صنعت گردشگری را از دیگر زمینه های سرمایه گذاری در استان بیان کرد. 

وی با اشاره به برخی توافقات با کشور قزاقستان در زمینه تبادلات تجاری و اهمیت صنعت ریل در انتقال کالا و زمینه های همکاری مشترک با قزاق ها که در توافقات دو کشور نیز تأکید شده است، از شرکت سرمایه گذاری غدیر برای حضور در طرح ها و پروژه های استان دعوت نمود. 





*** 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری از برگزاری آزمون استخدامی در مشاغل عملیاتی آتش نشانی در برخی از شهرداری های استان خبر داد. 

عبدالرضا چراغعلی گفت: مجوز لازم برای جذب تعداد 23 نفر در شهرداری های جلین، آق قلا، آزادشهر، مینودشت، بندرترکمن، گالیکش، سیمین شهر، علی آبادکتول و فاضل آباد از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخذ شده است که پس از کسر سهمیه ایثارگران، در نهایت این آزمون برای جذب تعداد 18 نفر برگزار خواهد شد. 

وی افزود: ثبت نام این آزمون از روز سه شنبه اول اردیبهشت آغاز خواهد شد و متقاضیان می توانند برای ثبت نام در این آزمون از طریق سایت استانداری گلستان اقدام نمایند. 



*** 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نخستین جلسه کارگروه استانی مدیریت پسماند در سال جاری با تأکید بر ضرورت و اهمیت مدیریت پسماند گفت: در مدیریت پسماندها دستگاه های مختلفی دخیل هستند که باید با هماهنگی و همدلی با یکدیگر مشارکت و همکاری کنند. 

رضا مروتی افزود: در بحث مدیریت پسماند ما نیازمند حمایت و همکاری هستیم و اگر بخواهیم به صرف وظایف قانونی خود بسنده کنیم کافی نیست و لذا باید به یکدیگر کمک کنیم تا کارها بهتر از گذشته رو به جلو رود. 

در ادامه دبیر کارگروه استانی مدیریت پسماند نیز با ارائه گزارشی گفت: در سطح 14 شهرستان استان، کارگروه های شهرستانی مدیریت پسماند فعال هستند. 

اسماعیل مهاجر افزود: از آذر 92 لغایت پایان سال 93 در مجموع 50 جلسه در سطح شهرستان های تابعه استان برگزار شده که 75 درصد مصوبات آن تحقق یافته است. 

در این جلسه همچنین دستگاه های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان، دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان، شرکت آریازیست پاک، شرکت آب و فاضلاب شهری استان آخرین گزارش های پیشرفت موارد کاری خود در زمینه مدیریت پسماند و فاضلاب را ارائه کردند. 



*** 

رییس پارک علم و فناوری گلستان گفت: یکی از شرکت های دانش بنیان این مجموعه با همکاری و پشتیبانی حقوقی پارک توانسته است دانش فنی یکی از محصولات خود را به ارزش چهار میلیارد ریال به فروش برساند. 

حسام افزود: یکی دیگر از فناوران استان نیز طی ماه های اخیر پتنت یکی از محصولات خود را به ارزش 1/5 میلیارد ریال به فروش رسانده است. 

وی ابراز امیدواری کرد: شرکت های دانش بنیان نوپای استان بتوانند با سرعت هر چه بیشتر در جهت توانمندی و شکوفایی حرکت کرده و باعث توسعه فناوری های نوین در استان شوند. 



*** 

رئیس کل دادگستری گلستان در جمع رؤسای دادگستری ها و دادستان های سراسر استان گفت: سلامت اداری موجود در دادگستری های استان بزرگترین سرمایه و نقطه قوت ماست که باید با تمام توان تلاش خود را برای حفظ این سرمایه ارزشمند به کار گیریم. 

احمد فاضلیان از رؤسای دادگستری ها و دادستان ها خواست: با سوءاستفاده کنندگان از جایگاه شغلی خود، با جدیت برخورد کنند. 

وی در ادامه با تاکید بر تعامل بین دستگاهی در عین حفظ استقلال دستگاه قضایی افزود: در بخش پیشگیری از وقوع جرم نیاز به ارشاد و راهنمایی امامان جمعه و جماعات و همکاری دستگاه های اجرایی مربوطه هستیم. 

فاضلیان با اشاره به افزایش سالانه 18 تا 20 درصدی ورودی پرونده به دادگستری های استان گفت: با فعالیت های پیشگیرانه انجام شده در سال های اخیر این رقم به 10 تا 12 درصد کاهش یافته اما همچنان برای کاهش این رقم نیاز به تلاش و تعامل همه دستگاه ها داریم. 

وی با اشاره به کاهش نزدیک به 35 درصدی پرونده های مسن در محاکم استان گفت: امسال نیز تعیین تکلیف پرونده های مسن در اولویت کاری دادگستری های سراسر استان است. 



*** 

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: به منظور آگاه سازی والدین و افزایش مشارکت آنان 151 جلسه آموزش خانواده به صورت فراخوان عمومی و جلسات تخصصی در مدارس استثنایی برگزار شد. 

عباس خانعلی افزود: در این جلسات دو هزار و 237 زن و 622 مرد حضور داشته و از 89 نفر از اولیاء فعال و نمونه تقدیر شده است. 

وی اضافه کرد: 23 فیلم آموزشی به نمایش درآمده 67 عنوان کتاب به والدین معرفی شده و 18 مسابقه برای شرکت کنندگان طراحی شده است. 



*** 

جشن پایانی مهارت آموزی فنی و حرفه ای و کارآفرینی مددجویان کانون اصلاح و تربیت گرگان با حضور مددجویان و مسئولان برگزار شد. 

مدیرکل زندان های گلستان گفت: یکی از مهم ترین رسالت های زندان ها احیاء و اصلاح و تربیت زندانی و عدم بازگشت مجدد به زندان است و برای این مهم مجموعه زندان های استان اقدامات گسترده ای از احیاء، اصلاح و تربیت، کارآموزی و ایجاد اشتغال را در دستور کار خود دارد. 

محمود امینی افزود: مددجویان زندان های استان در زندان ها به کسب معارف دینی و مذهبی و مهارت های فنی و حرفه ای مشغول هستند که پس از طی این دوره ها با همکاری و هماهنگی سازمانی فنی و حرفه ای موفق به کسب گواهینامه مهارتی می شوند و پس از آزادی تحت پوشش مرکز مراقبت با مشاوره و خدمات رایگان کارشناسان اشتغال و کارآفرینی موفق ایجاد اشتغال و کسب درآمد می شوند. /ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار