رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با تلاش هیئتی از قضات در گلستان مبنی بر کاهش جمعیت کیفری در راستای اجرای دستورالعمل رئیس قوه قضائیه، از دو هفته پیش تاکنون ۷۱۸ نفر از زندان آزاد شده اند.

۷۱۸ نفر طی ۲ هفته از زندان های گلستان آزاد شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی هاشمیان صبح چهارشنبه در خصوص اجرای دستورالعمل رئیس قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری، اظهارکرد: هیئتی از قضات با حضور در زندان گرگان و گنبدکاووس، پرونده زندانیان را دوباره بررسی و در صورت تطبیق با بندهای بخشنامه ابلاغی رئیس قوه قضاییه، برای آزادی آنها اقدام می‌کنند.

هاشمیان افزود: با تلاش این هیئت از دو هفته پیش تا کنون ۷۱۸ نفر از زندان آزاد شده اند.

وی ادامه داد: افرادی که جرایم سبک دارند و کسانی که ماه‌های پایانی محکومیت خود را می‌گذرانند از جمله کسانی هستند که در قالب این بخشنامه آزاد شدند.

هاشمیان گفت: همچنین با کمک خیران برای آزادی کسانی که محکومیتشان تمام شده و برای مبلغ کم رد مال در زندان هستند، هم تلاش می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اینکه زندان جای افراد مخل امنیت جان، مال و ناموس مردم است، افزود: تلاش می‌کنیم کسانی که جرایم سبک غیرعمد مرتکب شده اند و سابقه کیفری ندارند با صدور آرای جایگزین حبس، راهی زندان نشوند.

هاشمیان با اشاره به حضور پررنگ‌تر قضات در زندان‌ها برای رسیدگی به مشکلات زندانیان گفت: ۹ ماهه امسال، هزار و ۳۰۰ مورد سرکشی قضات از زندان‌های استان داشتیم که ۱۳ درصد بیشتر از پارسال است.

گلستان از استان‌های پیشرو در کاهش جمعیت کیفری است.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار