بارش برف که از بامداد امروز (شنبه) در مناطق کوهستانی واقع درشرق استان گلستان آغاز شده، سبب شده تا تردد در جاده‌ها منطقه از جمله خوش ییلاق و پارک ملی گلستان فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر باشد.

تردد در خوش ییلاق و پارک ملی گلستان فقط با زنجیر چرخ میسر است

به گزارش گلستان ۲۴؛ روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های مراوه تپه، کلاله، مینودشت و گالیکش و آزادشهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفتند که هم اکنون به دلیل بارش برف در مناطق و محورهای کوهستانی منطقه شرق گلستان، تردد وسایل نقلیه در این مناطق فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

روسای این ادارات همچنین افزودند که با تلاش تیم‌های راهدای و انجام برف‌روبی و شن‌پاشی محورهای کوهستانی، تمامی جاده‌های این مناطق باز است و رانندگانی که قصد عبور از این محورها بویژه جاده خوش ییلاق و جنگل گلستان را دارند، بایستی تجهیزات زمستانی بالاخص زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

جاده خوش ییلاق و جنگل گلستان از محورهای ترانزیتی و پرترافیک شرق گلستان به دو استان سمنان و خراسان شمالی محسوب می‌شوند.

قاسم دبوری فریمانی، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلاله اعلام کرد که هم اکنون عملیات برف‌روبی در ۱۳۰ کیلومتر از جاده‌های کوهستانی این شهرستان با ۱۱ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و برف‌روب درحال انجام بوده و تمامی جاده‌ها نیز باز است.

رمضانعلی میرزایی، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مینودشت و گالیکش نیز با اشاره به بارش برف در مناطق کوهستانی این دو شهرستان که از بامداد امروز شنبه آغاز شده، به ایرنا گفت: تیم‌های راهداری بلافاصله پس از شروع بارش برف در جاده‌ها بویژه محور جنگل گلستان حضور یافته و درحال برف‌روبی هستند.

به گفته وی، ارتفاع برف تا الان در برخی مناطق کوهستانی گالیکش و مینودشت از جمله "دوزین، قلعه قافه و جنگل گلستان" به ۵ تا ۱۰ سانتی متر رسیده و رانندگان عبوری باید برای عبور از جاده‌های کوهستانی بویژه جنگل گلستان حتما از زنجیر چرخ استفاده نمایند.

همچنین کریم زیتونلی، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آزادشهر هم به ایرنا گفت: بارش خفیف برف در مناطق کوهستانی این شهرستان بویژه محور خوش ییلاق که از بامداد امروز آغاز شده، همراه با کولاک است که رانندگان عبوری باید ضمن استفاده از رنجیر چرخ، با احتیاط از این محور عبور کنند.

بارش برف درمناطق کوهستانی منطقه شرق گلستان همچنین سبب تعطیلی مدارس نوبت صبح و عصر شهرستان مراوه تپه در بخش گلیداغ و تعطیلی مدارس روستاهای "صالح آباد، کاظم خوجه، گونی لی، حاج حسن، یکه قوز علیا و سفلی، چارلجه، قویجق، قره آقاچ، قریی یسر پایین و بالا، قودنه بالا و پایین، قرانکی جنگل، یل چشمه پایین و بالا، یل چشمه جدید، زاو پایین و بالا، گرگان دوز، خوجه یاپاقی، توتلی تمک، کورلر، اولجنلی، دومانلی و سوار پایین، بالا و وسط" شهرستان کلاله در دو نوبت صبح و عصر شده است.

نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار