دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: طرح یاریگران زندگی در زمینه فرهنگ سازی در حوزه مواد مخدر در مدارس گلستان اجرایی شده است.

اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ محمودرضا روحانی فرد، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر در دو دهه گذشته سمت و سوی ما به طرف اقدامات مقابله‌ای بوده و در همین راستا ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شد، در واقع شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان‌ها تشکیل شده از ۲۳ دستگاه اجرای است که در ۵ کمیته قرار گرفته اند.

او با اشاره به دلایل ورود مواد مخدر به کشور بیان کرد: متاسفانه ما هم مرز با کشور افغانستان هستیم که ۸۵ درصد مواد مخدر جهان را تولید می‌کند، البته نباید از این نکته غافل بمانیم که این صنعت سود زیادی دارد و پنجمین اقتصاد پرسود دنیاست و سوجویان به دنبال قاچاق آن هستند.

روحانی فرد تصریح کرد: حس کنجکاوی جوانان، عدم یادگیری مهارت‌های زندگی، نداشتن مهارت نه گفتن و ... از جمله عواملی هستند که شیوع مصرف مواد مخدر رادر استان و کشور بالا برده است.

او با اشاره به برنامه حمایتی از معتادان بهبود یافته افزود: برخی از معتادان بهبود یافته برای دریافت وام اشتغال دچار مشکلاتی می‌شوند و ما راهکاری برای این موضوع پیدا کرده ایم، چنانچه کارفرمایانی معتادان بهبود یافته را تحت پوشش قرار دهند ما این وام را به کارفرمایان می‌دهیم تا کارفرمایان این افراد را مشغول به کار کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مردم انجام کار فرهنگی است، گفت: اگر کار فرهنگی قرار است انجام شود باید ابتدا از مدارس آغاز شود و از همین رو در سال ۹۸ طرح یاری گران زندگی مصوب و ابلاغ شده است.

روحانی فرد ادامه داد: نوک پیکان این طرح خود آموزش و پرورش را هدف قرار داده است چراکه تحقیقات ما نشان می‌دهد ۵۳ درصد خانواده‌ها آموزش و آگاهی لازم را در حوزه مواد مخدر ندارند بعد ازابتلای فرزند به مواد مخدر ۳ الی ۵ سال بعد متوجه این موضوع می‌شوند.

او افزود: طرح بسیار جامعی در این زمینه ابلاغ شده است و قرار بر این شده در سال ۹۸، ۲۰ درصد از دانش آموزان ابتدایی، متوسطه اول و دوم تحت پوشش اقدامات در حوزه مواد مخدر قرار داشته باشند، در سال ۹۹ قرار است ۶۰ درصد دانش آموزان و در سال ۱۴۰۰ صد در صد دانش آموزان تحت پوشش اقدامات پیشگیری از اعتیاد قرار می‌گیرند.

روحانی فرد با بیان اینکه در حوزه درمان و بازپروری دو خط قرمز و اولویت داریم، گفت: اولویت نخست دانش آموزان و بانوان هستند و این موضوع به فرمانداران شهرستان‌ها که روسای کارگروه مبارزه با مواد مخدر هستند ابلاغ شده است.

او تصریح کرد: ما در گلستان دومین استانی بودیم که مرکز درمانی زیر ۱۷ سال از کشور تاسیس کردیم و طی ۹ ماه گذشته ۱۲ دانش آموز زیر ۱۷ سال را تحت درمان قرار دادیم که چهار نفر از آن‌ها دختر خانم بودند.

روحانی فرد ادامه داد: من اعتقاد دارم اگر ما برای دانش آموزان راه را باز کنیم و امکانات در دسترس آن‌ها قرار دهیم در حوزه درمانی می‌توانیم گام‌های خوبی برداریم.

او با اشاره به اقدامات انجام شده برای مبارزه با مواد مخدر در کشور گفت: ما از بدو پیروزی انقلاب در حال مبارزه با مواد مخدر هستیم و سند مبارزه ما سه هزار و ۴۰۰ شهیدی است که در این راه داده ایم، از این تعداد شهید ۸۳ شهید گلستانی هستند.

روحانی فرد بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر در کشور همچنان ادامه دارد و باید دست دردست هم با اقدامات مستمر با این پدیده مقابله کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار