رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان از بخشش دو محکوم به قصاص در گلستان خبر داد و گفت: اعضای شورا در پرونده افراد شروری که یقین دارند آزادی وی سبب تکرار شرارت این فرد در جامعه می‌شود برای صلح و سازش اقدام نمی‌کنند.

بازگشت دو محکوم به قصاص به زندگی با گذشت اولیای دم
به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد جعفری، رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از بخشش دو محکوم به قصاص در گلستان خبر داد و بیان کرد: یکی از محکومانی که بخشیده شد فردی است که پنج سال پیش زمانی که ۳۳ ساله بود در مراسم عروسی پس از یک دعوای لفظی، مرگ دوست ۳۲ ساله اش را رقم زد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان افزود: با قطعی شدن حکم قصاص، اعضای شورای حل اختلاف شعبه صلحی ویژه زندان گرگان در چند مرحله از معتمدان و ریش‌سفیدان محلی برای میانجیگری دعوت کردند، اما خانواده مقتول حاضر به بخشش قاتل نشدند.

جعفری ادامه داد: در روز اجرای حکم قصاص پادرمیانی‌ها نتیجه داد و خانواده مقتول، به حرمت ایام فاطمیه طناب دار را از گردن قاتل فرزندشان برداشتند و او را بخشیدند.
 
رئیس شورا‌های حل اختلاف استان گلستان در ادامه خاطرنشان کرد: دومین پرونده رضایت نیز مربوط به جوانی است که سال ۹۳ به دنبال اختلافات خانوادگی و مصرف مواد مخدر روان گردان، همسرش را به قتل رسانده بود.

وی افزود: پس از گذشت پنج سال از آن اتفاق تلخ، اعضای شعبه سازش ویژه قتل و زندان گرگان برای بررسی سراغ این پرونده رفتند و با مشاهده آثار ندامت و اصلاح قاتل چندین بار با خانواده مقتول دیدار و برای بخشش قاتل با آنان گفتگو کردند.

جعفری خاطرنشان کرد: پس از چندین نشست، خانواده مقتول از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و دامادشان را بخشیدند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان تاکید کرد: اعضای شورا در پرونده افراد شروری که یقین دارند آزادی وی سبب تکرار شرارت این فرد در جامعه می‌شود برای صلح و سازش اقدام نمی‌کنند.

به گزارش میزان، امسال ۱۲ محکوم به قصاص در استان گلستان با گذشت خانواده‌های داغدار و پادرمیانی شعب ویژه صلحی شورای حل اختلاف، بخشیده شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار