جشنواره شعر فجر گلستان با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شامگاه چهارشنبه با تجلیل از برترین‌ها در تالار فخرالدین اسعد گرگان به کار خود پایان داد.

جشنواره شعر فجر در گلستان به کار خود پایان داد

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این مراسم گفت: شعر شناسنامه ملی و جهانی ما است و باید با معنا و مفهوم و ارزش همراه باشد تا بتواند به جایگاه واقعی خود برسد.

عادله کشمیری با اشاره به محوریت جشنواره امسال شعر فجر، گفت: موضوع شهید سلیمانی، مساله نو و تازه‌ای در ابعاد مختلف هنری برای هنرمندان است که اگر در ابعاد مختلف به آن نگریسته شود، پنجره‌ای نو و شکوه‌ای خاص برای هنرمند به همراه خواهد داشت.

فرمانده سپاه نینوا گلستان هم در این مراسم دلیل ماندگاری و جاویدان بودن انقلاب اسلامی را تاثیر گرفتن آن از اسلام ناب محمدی (ص) دانست.

سردار حسین معروفی اظهار داشت: دلگرمی مردم به این انقلاب باعث تحول عظیم در همه بخش ها از جمله فرهنگ شده که برگزاری جشنواره شعر فجر از نشانه های این تحول است.

وی ادامه داد: هنر در همه جا کارآیی و اثرگذاری دارد و زیبایی دین ما در هنر گرایش و تحولات فرهنگی است که باعث شده تا دشمنان نتوانند دل جوانان را از این نظام و انقلاب خالی و نقشه‌های خود را اجرایی کنند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با تاکید بر این که هنر امام (ره) و انقلاب اسلامی تربیت و پرورش شهید سلیمانی بود، گفت: حاج‌قاسم محصول دفاع مقدس، ثمره انقلاب و شهیدان بود و خود را وقف دین و اسلام کرد.

حدود ۴۰۰ اثر در بخش بزرگسالان از ۷۰ شاعر و ۱۰۰ اثر از ۵۰ شاعر در بخش کودک و نوجوان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

جریان سازی ادبی و بالندگی گونه های شعر امروز و ایجاد انگیزه و رقابت بین شاعران، تقویت و حفظ و استمرار بنیان های انقلاب از حوزه ادبیات، ارج نهادن به تلاش شاعران و توجه و تقویت شعر آنان و شناسایی افراد نوآور و نخبه شعری استان و معرفی شاخص ها و الگوهای شعر به جوانان و نوقلمان از اهداف برپایی این جشنواره بود.

در بخش آزاد بزرگسالان این جشنواره سارا بازوی، طاها ارجونی، حسین حاجی‌کلاته، سمیرا مرادپور و مجتبی طالبی و علی‌اکبر آغاسیان در بخش ویژه سردار سلیمانی در این رده سنی منتخب و لوح و هدایایی خود را دریافت کردند.

در بخش کودکان و نوجوانان با موضوع آزاد بارانه نشاطی، مهدیه بیات و علی ارجونی رتبه اول تا سوم شدند و در بخش ویژه سردار سلیمانی همین گروه سنی فاطمه آبام و فرشاد خدنگ منتخب شناخته شدند و لوح تقدیر و هدایای خود را دریافت کردند.

جعفر رودسرابی، مریم محمدیان و فرزاد خدنگ داوران بخش بزرگسال و سیده محدثه حسینی و شهروز بایی داوران بخش کودکان و نوجوانان بودند و مسلم فدایی دبیر علمی آن بود.

اجرایی موسیقی موضوعی و نمایش میدانی هدف‌های روشن اثری به قلم صمد رحیمی و کارگردانی و بازیگری فاطمه احمدی با مضمون شهدای مدافع حرم، نمایشگاه عکس و پوستر مقاومت، خوشنویسی و اجرای نقاشی خط زنده توسط علی زورستان با مضمون انقلاب اسلامی، ایثار و مقاومت و سردار سلیمانی و شعرخوانی برگزیدگان از جمله برنامه های آیین اختتامیه شعر فجر گلستان بود.

این آیین با همت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، سازمان بسیج هنرمندان، سازمان بسیج مداحان و مجمع انجمن های ادبی گلستان برپا شد.

 

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار