در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان؛

پوستر نخستین رویداد ملی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با عنوان «فهما» در روز سه شنبه ، اول بهمن ماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان رونمایی شد.

پوستر نخستین رویداد ملی «فهما» در گلستان رونمایی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درباره «طرح ملی فهما» گفت: «فهما» یک رویداد ملی در سطح مساجد کشور است که در قالب تعیین شاخص‌های هشت گانه برای ارزیابی و رتبه‌بندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد راه اندازی شده و  فعالیت‌ها را در این مکان های  مردمی و مذهبی ساماندهی خواهد کرد.

وی افزود: ارتقا فعالیت‌های قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، ارتقا فعالیت‌های هنری و ادبی کانون‌ها، ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی، غنی سازی اوقات فراغت، مناسبت‌های ملی و مذهبی و فضای مجازی و رسانه و خلاقیت و نوآوری شاخص‌های این طرح به شمار می آیند.

کشمیری با اشاره به اینکه این طرح یک زیست بوم مجازی و بانک اطلاعاتی فراگیر از کانون‌های مساجد کشور در مباحث فرهنگی- هنری، مجازی و شبکه سازی است، ادامه داد: «فهما» سعی دارد کانون‌ها را بهتر معرفی کند تا در سطح کشور دیده شوند و ساماندهی و انسجامی به کانون‌ها بدهد و خروجی آن رتبه بندی کانون‌های مساجد است.

وی افزود:  با طرح «فهما» امکانات تقسیم می‌شود و زمینه ثبت فعالیت برای افرادی که در نقاط دور دست هستند فراهم می‌شود تا کسانی که در مرکز کشور هستند بتوانند آن فعالیت‌ها را ببینند و معایب و محاسن فعالیت‌ها در اختیار مسئولین قرار بگیرد.

یاد آوری می شود در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به عنوان عضو افتخاری کانون فرهنگی هنری قدس مسجد الاقصی گرگان، در سامانه فهما ثبت نام کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار