معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: برای پیشگیری و مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا اقدامات مختلف از جمله ضدعفونی مدارس در این شهرستان آغاز شده‌است.

ضدعفونی مدارس گنبد برای پیشگیری از کرونا آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ کمال‌الدین نظرنژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از روز گذشته با برگزاری نشست‌های اضطراری با کارکنان آموزش و پرورش و نیروهای مرکز بهداشت شهرستان، تصمیمات لازم برای اجرای اقدامات پیشگیرانه به منظور مقابله با ویروس کرونا در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: پیرو این تصمیمات، آموزش‌های لازم به خدمتگزاران مدارس برای ضدعفونی کردن صحیح محل‌های پرتردد فضاهای آموزشی با مواد شوینده مانند ماده سفیدکننده (وایتکس) ارائه شد.

وی ادامه داد: در ابتدا تصمیم بر ضدعفونی ۱۰۹ فضای آموزشی مجری انتخابات در گنبدکاووس بود که با توجه به اعلام تعطیلی چند روزه فرصت مناسب برای انجام اقدامات ضدعفونی در تمام ۳۵۵ فضای آموزشی موجود در سطح شهرستان فراهم شد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: اولویت ضدعفونی فضاهای آموزشی شهرستان، محل‌های عبور و مرور دانش آموزان، معلمان و اولیاست و تمام اتاق‌های ساختمان اداره نیز ضدعفونی می‌شود.

نظرنژاد افزود: با توجه به اینکه سلامت دانش‌آموزان در اولویت قرار دارد، افتتاحیه دو واحد آموزشی در روستاهای آی‌تمر و سارلی گنبدکاووس که معمولا با حضور دانش آموزان همراه است از روز دوشنبه به تاریخ دیگری موکول شد.

به گفته وی، ۱۰۹ فضای آموزشی در گنبدکاووس مجری برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بودند و وسایل مدارس به ۲۴ مسجد مجری انتخابات نیز انتقال یافته‌بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گلستان، بنا به تصمیم کارگروه سلامت استان با هدف حفظ سلامتی دانش آموزان تمام مدارس گلستان در همه دوره‌های تحصیلی و همچنین مراکز پیش دبستانی در دو نوبت صبح و بعدازظهر، روزهای یکشنبه و دوشنبه چهارم و پنجم اسفند تعطیل اعلام شده است.

بنا به اعلام مسئولان بهداشت و درمان گنبدکاووس در شرق استان گلستان تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در این شهرستان مشاهده نشده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار