در جلسه شورای شهر گرگان چهار لایحه در خصوص فروش واحدهای مسکونی در برج رسپینا برای پرداخت بدهی شهرداری به تصویب رسید.

پرداخت دیون مالی با فروش املاک/مجوز احداث زیرگذر در افسران نداریم

به گزارش گلستان ۲۴؛ دویست و دهمین جلسه رسمی شورای شهر گرگان شامگاه شنبه با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهرداری گرگان برگزار شد.

در این جلسه ابتدا محمدابراهیم جرجانی، نائب رئیس شورای شهر نطق پیش از دستور خود را قرائت کرد.

وی در این نطق بر اندیشیدن تدابیر لازم برای پیشگیری از مبتلا شدن حوزه کارگری و خدمات شهرداری به بیماری کرونا تأکید کرد و گفت که اماکن عمومی مانند اتوبوس های، ایستگاه ها و غیره ضدعفونی شود.

جرجانی ادامه داد: در بودجه سال آینده، توجه به محلات، توسعه اماکن ورزشی و مسائل زیربنایی شهر باید در نظرگرفته شود.

وی همچنین بیان کرد که مشکل فرهنگسرای گرگان باید برطرف شود تا بتوان از ظرفیت آن برای توسعه مسائل فرهنگی استفاده کرد.

در ادامه لایحه شهرداری در خصوص واگذاری دو واحد تجاری در مجتمع هیرکان به سپاه نینوای گلستان مطرح شد.

این املاک به صورت اجاره برای توسعه فعالیت های کارآفرینی بانوان در اختیار سپاه قرارداده شد.

همچنین لایجه شهردرای در خصوص پرداخت هزینه نقل و انتقال عرصه واگذاری به شرکت تعاونی مزرعه نمونه ارتش مطرح و به تصویب رسید.

شهردار گرگان در این خصوص توضیح داد که در سال های گذشته بخشی از اراضی هزارپیچ که در دست مردم و یا سایر بخش ها بود را با املاکی در سایت اداری معاوضه کردیم و اکنون برای انتقال سند باید اقدام کنیم.

اجرای کانال آب در محور افسران از دیگر لوایح مطرح شده در این جلسه بود که به مبلغ بیش از ۱۴ میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شد.

محمدابراهیم جرجانی گفت که باید مشکلات انجیراب و بن بست افسران مرتفع شود.

این عضو شورای شهر تأکید کرد که پروژه بزرگی در شهر انجام شده اما نقایصی داشته و باید آسایش مردم تأمین شود.

وی بیان کرد: اگر نیاز به احداث زیرگذر است باید سریع تر اتفاق بیفتد تا نارضایتی مردم برطرف شود.

شهردار گرگان در این خصوص گفت: با توجه به اجرای پروژه بلوار خلیج گرگان تمهیدات ترافیکی منطقه براساس طرح پیشنهادی مشاور اجرا شد.

عبدالرضا دادبود افزود: موضوعات جدیدی مطرح و مطالعه شده که اگر در شورای ترافیک استان مصوب شود، اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: پل انجیراب برای اتصال به بلوار هیرکان تدارک دیده شده تا دسترسی جدید تعریف کنیم و همچنین سه پل عابر پیاده ایجاد خواهد شد.

دادبود با بیان اینکه در اجرای پروژه بزرگ مسائل فنی و محدودیت ها اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: به دلیل اجرای پروژه افسران، نیازمند مسیر جدید برای هدایت آب های سطحی هستیم.

شهردار گرگان توضیح داد که برای اجرای زیرگذر در این محور شهرداری تصمیم گیرنده نیست و باید توسط شورای ترافیک استان مصوب شود.

در ادامه لایحه بیلان و تفریغ بودجه سال ۹۷ شهرداری گرگان مصوب شد. در بودجه سال ۹۷، سهم شهرداری از سرمایه گذاری و تملک دارایی ۱۰۹ میلیارد تومان مشخص شده بود.

شهردار گرگان گفت که بودجه سال ۹۷ شهرداری ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که شهرداری توانسته ۲۹۵ میلیارد تومان را محقق کند.

از مصوبات دیگر شورای شهر گرگان فروش چهار واحد مسکونی در مجتمع رسپینا در شهرک سروش بود که طبق گفته شهردار گرگان برای پرداخت بدهی های شهرداری در پروژه های عمرانی واگذار خواهد شد.

دادبود گفته که از محل فرش این املاک بدهی شهرداری در کف سازی بافت تاریخی، پارک لادن استرآبادی و دیواره سنگی استرآبادی پرداخت خواهد شد.

برای هر مترمربع این پروژه ها که در طبقات سه، چهار و پنج قرار داشت از مبلغ ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نظرگرفته شده بود.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار