صداقت گفت: از نظر سطح بندی شرایط استان گلستان در ابتلا به ویروس از طریق وزارت بهداشت و در سطح کلان اعلام می شود.

وضعیت انتشار کرونا در گلستان از طریق وزارت بهداشت اعلام می شود/ آزمایش مثبتی از کرونا در استان نداریم

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سید مهدی صداقت» امروز (یکشنبه 4 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران و با اشاره به وضعیت کرونا ویروس در گلستان اظهار کرد: در فصل زمستان سیستم دانشگاه علوم پزشکی باید آماده مقابله با بیماران ویروسی باشد و با توجه به قدرت انتشار این بیماری و ناشناخته بودن آن مردم نسبت به آن نگرانی دارند.

 

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان ادامه داد: ویروس کرونا سرما دوست هستند و این دست از ویروس ها در سرما بیشتر بروز و ظهور دارد و در فصل گرما کنترل آن آسان تر می شود.

 

صداقت افزود: از طریق قطرات ریز تنفسی انتقال پیدا می کند و در تماس نزدیک نفس، عطسه، صرفه می تواند فرد را بیمار کند و یا از طریق تماس اشیائی که به این قطرات ریز تنفسی آلوده شدند منتقل می شود.

 

وی بیان کرد: ویروس کرونا می تواند در سطوح یک تا 9 روز زنده بماند و این مهم منجر به انتشار ویروس می شود، ویروس از طریق پوست نمی تواند انتقال پیدا کند و در پوست دست زیاد زنده نمی ماند ولی در تماس دست آلوده به ویروس با صورت، بینی و چشم به داخل بدن منتقل می شود.

 

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان تاکید کرد: از نظر سطح بندی شرایط استان گلستان در ابتلا به ویروس از طریق وزارت بهداشت و در سطح کلان اعلام می شود و آزمایش مثبتی در مورد کروناویروس در  گلستان گزارش نشده است.

 

صداقت با بیان اینکه در گلستان در حال حاضر چالشی با این ویروس نداریم، بیان کرد: برای مقابله با این ویروس آمادگی داریم و در بیمارستان ها نیز این آمادگی به وجود آمده است.

 

وی با بیان اینکه مردمی که سالم هستند ضرورت ندارد که از ماسک استفاده کنند، یادآور شد: ماسک پس از چند ساعت استفاده خود کانون آلودگی به شمار می رود.

 

صداقت متذکر شد: علائم بیماری اگر در افراد خفیف بود باید مثل سرما خوردگی با آن برخورد کنند و این دسته از افراد به بیمارستان ها مراجعه نکنند و گاهی در چین این مهم دیده شده که فرد با مراجعه به بیمارستان به کرونا مبتلا شده است.

 

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان در خصوص خوددرمانی برخی از بیماران اشاره کرد و گفت: گاهی مصرف کورتیکواستروئید یا کورتون می تواند شرایط بیماری کروناویروس را وخیم تر کند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار