با هدف کاهش رفت و آمد متهمان از زندان به دادگاه، گلستان برای برگزاری دادگاه‌های الکترونیک پیشگام می‌شود.

گلستان در مسیر دادرسی الکترونیک
به گزارش گلستان ۲۴؛ این خبر را امروز رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه کاهش جمعیت کیفری استان در گرگان اعلام کرد و گفت: در دادرسی الکترونیک، قاضی با استفاده از ارتباط تصویری اظهارات و دفاعیات متهم را اخذ می‌کند و نیاز به اعزام چندباره متهم از زندان به دادگاه نیست.

هادی هاشمیان افزود: در جلسه امروز کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان، امکان اجرای این طرح با حضور نماینده ویژه رئیس سازمان زندان‌های کشور بررسی و مقرر شد با فراهم شدن مقدمات، به زودی این طرح در گلستان اجرایی شود.

هاشمیان از افزایش استفاده از پابند‌های الکترونیک برای محکومان هم خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۲ محکوم با استفاده از این پابند‌ها تحت نظارت هستند و امیدواریم با کمک سازمان زندان‌های کشور این رقم افزایش یابد.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه این جلسه به تلاش‌های دادگستری استان برای کاهش جمعیت کیفری هم اشاره کرد و گفت: در راستای دستور العمل رئیس قوه قضاییه در کمتر از دوماه، حدود هزار و ۳۰۰ محکوم که مشول این دستورالعمل هستند از زندان آزاد شدند.

کلاگر نمانیده ویژه رئیس سازمان زندان‌های کشور هم در جلسه امروز، از اختصاص ۱۰۰ پابند الکترونیک تا پایان اسفند به گلستان خبر داد و گفت: ۷۰۰ نفر در گلستان مشمول استفاده از پابند الکترونیک هستند که تلاش می‌کنیم با تامین پابند‌های بیشتر این امکان را فراهم کنیم.

کلاگر افزود: هم اکنون در ۲۶ استان کشور از پابند الکترونیک برای محکومان واجد شرایط استفاده می‌شود.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار