مدیر حج و زیارت استان گلستان از آغاز ثبت نام زائران حج تمتع سال 1399 خبر داد و گفت: ثبت‌نام از روز جمعه نهم اسفند در گلستان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

ثبت‌نام الکترونیکی حج تمتع زائران گلستان از 9 اسفند/ اعزام 13 کاروان به سرزمین وحی

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدعلی میرقاسم‌پور صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: ثبت‌نام حج تمتع سال ۱۳۹۹ همزمان با سراسر کشور فردا نهم اسفند ساعت ۱۰ صبح در استان گلستان انجام می‌شود فرآیند ثبت‌نام به صورت الکترونیکی و غیرحضوری است.

وی تصریح کرد: سازمان حج تمتع اعلام کرده به دلیل شیوع ویروس کرونا نیاز به حضور فیزیکی زائران در دفاتر کاروان‌ها نیست و زائران می‌تواند به صورت غیرحضوری و الکترونیکی با وارد شدن به سامانه حج تمتع نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
مدیر حج و زیارت استان گلستان از زائران خواست فرآیند ثبت‌نام را هر چه سریع‌تر انجام دهند و افزود: لازم است که افراد اطلاعات فیش را در سامانه حج ثبت و تکمیل کرده و بدون دغدغه نسبت به فرآیند ثبت‌نام اقدام کنند.

میرقاسم‌پور بیان کرد: در این مرحله دارندگان فیش حج تمتع تا تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ می‌توانند وارد سامانه شده و ثبت‌نام‌شان را انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر ظرفیت کاروان خالی ماند مرحله بعدی ثبت‌نام فراخوان برای کسانی که تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ فیش دارند پیش‌بینی شده است و این افراد می‌توانند ۲۱ اسفند ماه نسبت به ثبت‌نام و تکمیل ظرفیت کاروان‌ها اقدام کنند.
مدیر حج و زیارت استان گلستان گفت: در حج تمتع سال ۱۳۹۹ در سطح کشور ۸۸ هزار و ۵۰۰ نفر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که از این تعداد سهم استان گلستان در حال حاضر در مرحله اول ۲ هزار نفر است که در قالب ۱۳ کاروان انجام خواهد شد.
به گفته میرقاسم‌پور؛ از استان گلستان در حج تمتع سال 1399 تعداد ۱۰ کاروان اهل سنت و سه کاروان تشیع به سفر معنوی حج مشرف می‌شوند همگی کاروان‌ها مدینه اول بوده و اعزام‌های تقریبی زائران نیمه دوم و در تیر ماه 1399 از طریق هواپیمایی ایران ایر خواهد بود.
وی گفت: هزینه سفر حج تمتع در حال حاضر با کمترین قیمت ۳۳ میلیون و ۷۷۲ هزار تومان و بالاترین هزینه ۳۶ میلیون و ۱۷۲ هزار تومان اعلام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار