هواشناسی گلستان اعلام کرد که طبق تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و با ورود سامانه سرد و بارشی از امشب، بارش باران، وزش باد شدید، برف در ارتفاعات و کاهش ۱۶ درجه‌ای دما، گلستان را فرا می‌گیرد.

گلستان از امشب ۱۶ درجه‌ سردتر می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گلستان روز شنبه گفت: بارش ۲۰ تا ۵۰ میلیمتری باران، رعد و برق، در برخی نواحی وزش باد با سرعت ۵۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت، ریزش ۱۰ تا ۳۰ سانتیمتری برف در ارتفاعات، کاهش ۱۴ تا ۱۶ درجه‌ای دما، کولاک، مه غلیظ و کاهش دید افقی، از جمله نتایج فعالیت این سامانه در استان است.

محمدرضا رحمن نیا اظهار داشت: همچنین در این مدت اختلال در تردد جاده های کوهستانی، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و خسارت به تاسیسات و ابنیه در نقاط محتلف گلستان دور از انتظار نیست.

وی از شهروندان خواست علاوه بر دوری از حاشیه رودخانه ها، هنگام تردد در جاده های استان موارد ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گلستان افزود: این سامانه سرد و بارشی اوایل بامداد چهارشنبه از گلستان خارج می شود و روزهای پایانی هفته در استان، جوی آرام و آسمانی صاف برقرار خواهد بود.

رحمن نیا همچنین از کشاورزان استان خواست با توجه به نامساعد بودن هوا تا روز چهارشنبه از انجام هرگونه هرس و تغذیه خودداری کنند.

وی به وضعیت دریا در روزهای فعالیت این سامانه اشاره کرد و گفت: در این مدت، دریا مواج و طوفانی است و صیادان و کاربران شناورهای صیادی و تفریحی از فعالیت در دریا و نزدیک شدن به حریم نوار مرزی خودداری کنند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار