برای کنترل و مهار بیماری کرونا در برخی شهرهای استان گلستان، حضور مسافران ممنوع شده و با کسانی که واحدهای اقامتی را به گردشگران و مسافران اجاره دهند به شدت برخورد خواهد شد.

ممنوعیت حضور مسافران در شهرها و برخورد با اجاره‌دهندگان اماکن اقامتی به گردشگران

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، حدود یک ماه از شناسایی نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا در استان گلستان می‌گذرد و از آن زمان تاکنون همه بخش‌ها، نهادها و سازمان‌ها، گروه‌های بسیجی و مردمی پای کار آمده‌اند تا هر چه زودتر این بیماری در استان کنترل و ریشه‌کن شود.

راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک در واحدهای کوچک روستایی تا تغییر خط تولید در برخی کارخانه‌ها برای رفع نیاز استان از اقداماتی است که در روزهای اخیر بیش از پیش همدلی مردم استان را برای مهار این بیماری به نمایش گذاشته است.

تولید لباس‌های کادر پزشکی و درمانی در واحدهای تولیدی از جمله دوخت 4 هزار گان برای پزشکان و پرستاران استان از سوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با کمک 25 نفر از اساتید و دانشجویان نیز نمونه دیگری از تلاش همه جانبه برای شکست این بیماری است.

ضدعفونی معابر و اماکن شهری و روستایی نیز همچنان ادامه دارد و توان گروه‌های بسیجی و مردمی نیز برای مهار و کنترل این بیماری وارد میدان شده است.

خیران هم همچنان پای کار هستند و تا کنون علاوه بر تأمین بخشی از نیازهای کادر پزشکی استان، بیش از 70 میلیارد ریال کمک برای خرید 55 دستگاه تنفس مصنوعی ( ونتیلاتور) خریداری کردند. علاوه براین خیرانی هم هستند که تا کنون بیش از 70 هزار ماسک خریداری و بین مراکز درمانی، مردم و مراکز خدماتی توزیع کرده‌اند.

در حال حاضر آخرین آمار‌ها حکایت از بستری بیش از 800 نفر در بیمارستان‌های استان دارد که متأسفانه در این مدت 31 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

طبق گفته‎‌های مسئولان بخش بهداشت و درمان استان وضعیت در شهرهای گرگان، کردکوی و علی‌آبادکتول به‌هیچ وجه خوب نیست و مراکز درمانی دیگر ظرفیت پذیرش بیماران را ندارند. در جلسه این هفته ستاد مقابله با کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان درخواست قرنطینه این شهرها را کرده بود.

در همین رابطه فرماندار علی‌آبادکتول در جلسه روز گذشته ورود مسافر به این شهرستان را ممنوع اعلام کرد و گفت با واحدهای اقامتی که به مسافران و گردشگران اجاره داده شود به‌شدت با آنها برخورد و اقدام به تخلیه این اماکن خواهد شد.

در مبادی ورود بسیاری از شهرهای استان نیز پایگاه‌های کنترل و تب‌سنجی ایجاد شده تا افراد مشکوک به بیماری کرونا شناسایی و به مراکز درمانی مراجعه کنند.

نقاهتگاه بیماران کرونایی نیز از روز گذشته تجهیز و آماده پذیرش بیمارانی است که روند بهبودی خود را طی می‌کنند. علاوه براین طبق گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، استان در فکر برپایی بیمارستان صحرایی است که در این زمینه چند مکان نیز شناسایی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار