کبیر گفت: ۶۴ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در سطح استان گلستان جان خود را از دست دادند و نتایج آزمایشگاهی آنها مثبت اعلام شده است.

۶۴ بیمار مبتلا به کرونا در گلستان جان باختند/ سیر صعودی کرونا در گلستان تداوم دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «محمدجواد کبیر» امروز (یک شنبه 25 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مرکز پیام 316363 اظهار کرد: چهار روز است که پیش نظام مراقبت خدمات مربوط به پیشگیری در سطح مراکز درمانی از طریق سامانه تلفنی 316363 راه اندازی شده است.

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در گلستان  با بیان اینکه این سامانه بار مراجعات مردمی را کاهش می دهد، ابراز داشت: این مرکز پیام به افراد سالم، افرادی دارای علائم،بیمارانی که در مراکز درمانی بستری شدند و خانواده هایی که یکی از بستگانشان فوت کرده مشاوره می دهد.

 

کبیر با بیان اینکه تا روز گذشته یک هزار و یک نفر در سطح بیمارستان های استان بستری بودند، بیان کرد: 64 نفر به خاطر ویروس کرونا در سطح استان جان خود را از دست دادند و نتایج آزمایشگاهی آن مثبت اعلام شده است.

 

وی با بیان اینکه مردم باید توجه داشته باشند کانون های تجمعی و محیط شلوغ می تواند بر بروز این ویروس اثر گذار باشد، افزود: افرادی با علائم بیمار تنفسی، سالمندان، بیماران سرطانی و شیمی درمانی و افراد دارای معلولیت در خطر این بیماری هستند.

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در گلستان یادآور شد: مهمترین فاکتور در کنترل چرخه انتقال بیماری کووید-۱۹ آگاهی و رفتار مردم در مقابله با کرونا است و اگر همراهی کنند می توانیم در کوتاه ترین مدت به این ویروس غلبه کنیم.

 

کبیر با بیان اینکه پس از  شیب تند شیوع ویروس کرونا شرایط بهتر شده ولی همچنان کووید- 19 سیر صعودی در استان دارد، ابراز داشت: در شهر کردکوی و علی آبادکتول به نسبت جمعیت شرایط خوبی ندارند و باید مردم همراهی بیشتری داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار