مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان از تمدید سه ماهه داروهای بیمه شدگان سلامت در سامانه تائید دارو خبر داد و این مهم را در راستای کاهش مراجعات حضوری مردم در پی شیوع ویروس کرونا ذکر کرد.

سقف تائید نسخ دارویی بیمه سلامت به 80 میلیون ریال افزایش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، مهرداد کمانگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای جلوگیری از تردد بیمه شدگان، داروهای پرونده‌ای به مدت سه ماه در سامانه تائید دارو به صورت متمرکز تمدید شده است.

وی خواستار پرهیز از ارجاع بیمه شدگان به اداره کل بیمه سلامت استان شد و تصریح کرد: در صورت نیاز از طریق تماس تلفنی با واحد تائید دارو نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه به صورت تلفنی با واحد تائید دارو نسبت به رفع مشکل اقدام شود، افزود: با شیوع ابتلا به کرونا ویروس در مناطقی از کشور به منظور کاهش بار مراجعات به واحدهای تائید نسخ دارویی تا اطلاع ثانوی سقف ریالی تائید نسخ داروهای پرونده‌ای در داروخانه‌های طرف قرارداد در سامانه تائید دارو از 60 میلیون ریال به 80 میلیون ریال افزایش یافته است.

* اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت تمدید شد

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان پیش از این از تمدید اعتبار تمامی دفترچه‌های بیمه سلامت تا فروردین سال 1399 خبر داده بود و اینکه بیمه شدگان بدلیل کاهش شیوع ویروس کرونا لازم نیست مراجعه حضوری داشته باشند.

کمانگری با اشاره به اینکه تمدید اعتبار دفترچه بیمه شدگان مشمول صندوق ایرانیان نمی‌شود، تصریح کرد: به منظور کاهش بار مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با بیمه سلامت همه مراحل تعویض دفترچه‌های بیمه فاقد اعتبار ممنوع است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی گفت: دفترچه بیمه شدگان صندوق کارکنان دولت، صندوق روستائیان، سایر اقشار و سلامت همگانی با همه نسبت‌های اصلی، تبعی یک، دو و سه تا پایان فروردین سال 1399 تمدید شد.

کمانگری خطاب به بیمه شدگان بیمه سلامت در استان گلستان گفت: در صورتی که تاریخ اعتبار دفترچه آنها منقضی شده و نسخ سفید آن وجود دارد این افراد بدون اینکه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند تا 31 فروردین سال 1399 می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت از خدمات لازم برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه هر گونه تصمیمات جدید در راستای تمدید اعتبار دفترچه از طریق رسانه‌ها به بیمه شدگان اطلاع‌رسانی می‌شود، افزود: مردم حتما نکات بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا جدی بگیرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار