سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به بارش‌های فروردین ماه گفت: تاکنون ۲۵۲کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شده است و با تمهیداتی که اندیشیدیم بارش‌های پیش‌ِرو نگران‌کننده نیست.

لایروبی ۲۵۲کیلومتر از رودخانه‌های استان گلستان؛ ۵۰۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده ساخته شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، سی و پنجمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان گلستان شامگاه سه‌شنبه به‌ریاست استاندار برگزار شد و دستگاه‌های اجرایی گزارشی از آخرین اقدامات انجام‌شده در این مناطق را ارائه کردند.

سیدمحسن حسینی که به‌تازگی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان شده است در تشریح اقدامات انجام‌شده در زمینه لایروبی رودخانه‌های استان اظهارداشت: لایروبی رودخانه‌ها از زمان وقوع سیلاب در استان آغاز شد و تا کنون هم ادامه دارد. در این بازه زمانی بیش از 252 کیلومتر از رودخانه‌های استان در مناطق اولویت‌دار لایروبی شده است.

وی با بیان اینکه طبق برآوردهای کارشناسی بیش از یک‌هزار کیلومتر از رودخانه‌های استان نیازمند لایروبی است، گفت: با توجه به منابع اعتباری که در اختیار استان قرار گرفته است تلاش کردیم مناطقی را که دارای اولویت هستند لایروبی کنیم.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان توضیح داد که بیشترین حجم لایروبی انجام‌شده در گرگان‌رود به‌طول 141 کیلومتر، رودخانه قره‌سو با 70 کیلومتر و اترک با 23 کیلومتر انجام شده است، همچنین 18 کیلومتر لایروبی نیز در حوزه نکارود و خلیج گرگان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه 77 کیلومتر از مناطق اولویت‌دار رودخانه‌های استان نیازمند لایروبی است، گفت: در این زمینه 41 پیمانکار مشغول کار هستند اما شیوع بیماری کرونا کمی روند کار را با کندی مواجه کرده است.

حسینی با اشاره به خالی بودن نیمی از حجم مخازن سدهای استان بیان داشت: برنامه‌ریزی سدها را برای آمادگی در مقابل سیلاب‌های احتمالی پایان سال و فروردین ماه براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور و استان، مؤسسه تحقیقات وزارت نیرو و غیره انجام دادیم و براساس اطلاعاتی که داریم بارش‌ها تا پایان هفته اول فروردین ماه نگران‌کننده نیست.

سید محمد حسینی سرپرست بنیاد مسکن استان گلستان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت ساخت‌وساز واحدهای مسکونی خسارت‌دیده ارائه کرد و گفت: از مجموع 22 هزار و 352 واحدمسکونی که در این مناطق دچار خسارت شد 7 هزار و 707 واحد احداثی و 14 هزار و 645 واحد تعمیراتی بود.

به‌گفته وی از شروع بازسازی مناطق سیل‌زده تا کنون بیش از 210 میلیارد تومان کمک بلاعوض به مالکان خسارت‌دیده پرداخت شده است.

حسینی با اشاره به اتمام تعمیرات 14 هزار و 645 واحد مسکونی سیل‌زدگان در ماه‌های گذشته گفت: 99 درصد واحدهای احداثی معادل 7 هزار و 659 واحدمسکونی نیز پی‌کنی شده است.

وی افزود: 7 هزار و 359 واحد معادل 95 درصد واحدهای احداثی در مرحله اجرای فونداسیون، 7 هزار و 160 واحد در مرحله اجرای اسکلت و 6 هزار و 419 واحد در مرحله احداث سقف قرار دارند، همچنین ساخت 5 هزار و 347 واحد مسکونی معادل 69 درصد مجموع واحدهای تخریبی نیز احداث و تحویل مردم شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار