جمعی از ماهی‌فروشان ساحل‌نشین گلستان در شهرستان بندرترکمن برای کمک به مهار بیماری کرونا داوطلبانه غرفه‌های خود در بازار ماهی این شهر را تعطیل کردند.

بازار ماهی بندرترکمن برای جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی دهقان یکی از غرفه‌داران بازارچه ماهی بندرترکمن به ایرنا گفت: روزهای پایانی سال استقبال مردم برای خرید ماهی به شدت افزایش می کند و خریدارانی از دیگر شهرهای استان و حتی مازندران برای تهیه ماهی به بندرترکمن مراجعه می‌کنند اما با این وجود تصمیم گرفتیم برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی مردم، بازار را تعطیل کنیم.

 وی گفت : چشم امید صیادان شرکت های پره، دلالان، غرفه داران، رانندگان و خانواده های آن ها برای کسب درآمد به روزهای پایان سال با فروش بیشتر ماهی است اما در روزهای که شیوع کرونا، سلامت مردم را تهدید می کند از سهم درآمد خود از فروش ماهی گذشتیم و سلامت مردم را ترجیح دادیم.

وی بیان کرد: بسیاری از فعالان صنف ماهی بدهی و معوقات بانکی دارند اما نیازهای مالی و بدهی های بانکی باعث نشد تا سلامت خود و مردم را به خطر بیاندازیم زیرا تجمع زیاد مردم در این بازار احتمال شیوع کرونا را افزایش می دهد.

 به گزارش ایرنا همه ساله و بر اساس یک سنت قدیمی ایرانی، سبزی پلو با ماهی غذاب شب عید مردم ایران است و به همین دلیل بازار خرید و فروش انواع ماهیان به ویژه ماهی سفید و کپور در بازارهای گلستان در روزهای منتهی به سال جدید رونق می گیرد.

 بازار ماهی  فروشان بندرترکمن بیش از ۴۰ غرفه دارد.

تاکنون ۹۲ نفر در گلستان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار