قرنجیک از ورود سامانه سرد و بارشی از روز یکشنبه به گلستان خبر داد و گفت: دمای هوا در گلستان ۶ الی هشت درجه کاهش می یابد.

​کاهش ۸ درجه ای دمای هوا در گلستان/ احتمال وقوع سیلاب

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «ارازمحمد قرنجیک» شامگاه جمعه یکم فروردین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: آسمان گلستان تا فردا نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده است.

 

کارشناس هواشناسی گلستان ادامه داد: از روز یکشنبه سامانه سرد و بارشی استان گلستان را تحت تأثیر قرار می دهد که با بارش باران و وزش باد شدید همراه است و دمای هوا 6 تا هشت درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

 

وی اضافه کرد: با آغاز فعالیت این سامانه بارشی بارش برف در نواحی کوهستانی به همراه پدیده مه غلیط و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

 

قرنجیک با بیان اینکه پیش بینی می شود این سامانه ناپایدار هواشناسی تا اواخر روز سه شنبه در استان گلستان به فعالیت خود ادامه دهد، گفت: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی احتمال سیلاب وجود دارد البته مانند سیل ابتدای سال 98 نخواهد بود.

 

کارشناس هواشناسی گلستان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود سامانه بارشی جدید با آبگرفتگی معابر شهری، بالا آمدن آمدن رودخانه ها، اختلال در جاده های مواصلاتی، لغزندگی جاده های کوهستانی همراه با بارش تگرگ در فضای مستعد همراه باشد لذا به مردم توصیه می کنیم تمهیدات لازم را لحاظ کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: میزان بارش در ابتدا تا انتهای فعالیت این سامانه بارشی بین 30 تا 70 میلی متر پیش بینی می شود و به صورت نقطه ای ممکن است اثرات بیشتری به همراه داشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار