معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: از روز گذشته تا به امروز به طور میانگین حدود ۴۰ سانتیمتر در محورهای کوهستانی استان برف باریده که بیشترین آنها در ارتفاعات درازنو شهرستان کردکوی و توسکستان شهرستان گرگان بوده است.

درازنو و توسکستان بیشترین بارش برف در شبانه‌روز گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، غلامرضا بیکی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۲ اکیپ راهداری استان در محورهای کوهستانی استان مشغول عملیات برفروبی و راهداری هستند و تمامی محورها به‌جز توسکستان که به دلیل کولاک برف و امنیت مسافران به دلیل شیوع کرونا مسدود و بقیه راه‌ها باز بوده و مشکلی در تردد آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تا ساعاتی دیگر محور توسکستان نیز بازگشایی می‌شود به بستن زنجیرچرخ برای تردد در محورهای کوهستانی تاکید کرد و افزود: مطابق پیش‌بینی‌ها و اخطاریه‌های هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل و تصمیمات قرارگاه مدیریت بحران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، اکیپ‌های راهداری در طول راه‌ها جانمایی و مستقر بوده اما خوشبختانه تاکنون بارشی که منجر به وقوع سیل در استان شود، نداشتیم.

استان گلستان ۵ هزار کیلومتر راه دارد که یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن کوهستانی و در ۷۰۰ کیلومتر آن هم ۵۵ گردنه برفگیر وجود دارد.

درازنو، خوش‌ییلاق، توسکستان، گلیداغ، افراتخته، دهنه محمدآباد و جنگل گلستان محورهای کوهستانی استان هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار