مدیرکل هواشناسی گلستان از بارش ۶۰.۴ میلی متری باران در پارک ملی گلستان خبرداد و گفت: فعالیت سامانه بارشی تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

بارش ۶۰ میلی متری باران در جنگل گلستان/باش های پراکنده ادامه دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: سامانه بارشی که از روزهای گذشته فعالیت خود را در گلستان آغاز کرد سبب بارش باران و برف در استان شد.

وی افزود: از ابتدای فعالیت این سامانه تاکنون بارش ۳۵ سانتی متری برف در درازنو و چهارباغ و بارش ۳۰ سانتی متری در خوش ییلاق ثبت شده است.

داداشی بیان کرد: همچنین از ایستگاه مینودشت بارش ۵۵.۵ میلی متر، پارک ملی گلستان ۶۰.۴ و گنبدکاووس ۳۳.۲ میلی متر باران گزارش شده است.

وی گفت: آسمان استان امروز (سه شنبه) ابری بوده و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد نسبتاً شدید و پدیده مه پیش بینی می شود.

داداشی بیان کرد: فردا و روز پنجشنبه بارش ها به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت و روز جمعه هوا صاف تا قسمتی ابری و گاهی افزایش ابر را شاهد خواهیم بود.

بارش منجر به سیل در گلستان نداشتیم

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان هم اعلام کرد: از روز گذشته تا امروز (سه شنبه) به طور میانگین حدود ۴۰ سانتی متر در محورهای کوهستانی استان برف باریده که بیشترین آنها در ارتفاعات درازنو و توسکستان بوده است.

غلامرضا بیکی گفت: در حال حاضر ۳۲ اکیپ راهداری استان در محورهای کوهستانی استان مشغول عملیات برفروبی و راهداری هستند و تمامی محورها به جز توسکستان که به دلیل کولاک برف و امنیت مسافران به دلیل شیوع کرونا مسدود است، بقیه راهها باز بوده و مشکلی در تردد آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تا ساعاتی دیگر محور توسکستان هم بازگشایی می شود به بستن زنجیرچرخ برای تردد در محورهای کوهستانی تاکیدکرد و افزود: مطابق پیش بینی ها و اخطاریه های هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل و تصمیمات قرارگاه مدیریت بحران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان؛ اکیپ های راهداری در طول راه ها جانمایی و مستقر بوده اما خوشبختانه تاکنون بارشی که منجر به وقوع سیل در استان شود، نداشتیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار