استاندار گلستان با ابراز نگرانی از احتمال شیوع پیک دوم بیماری کرونا در استان گفت که تمام مسافران پس از ورود به این خطه شمالی باید در کوتاه ترین زمان از منطقه خارج شوند ضمن اینکه حق توقف در هیچ یک از شهرستان‌های گلستان را ندارند.

استاندار: پیک دوم شیوع کرونا در گلستان محتمل است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، هادی حق‌شناس امروز جمعه هنگام سرکشی از مبادی ورودی و خروجی گلستان اظهار داشت: برای مهار ویروس کرونا هتل ها، مراکز پذیرایی دولتی و خصوصی استان مجاز به پذیرش مسافر نیستند و اجازه چادر زدن هم به مسافران داده نمی شود.

وی افزود: حضور در تفرجگاه‌ها، بوستان ها و پارک های جنگلی سراسر گلستان ممنوع است و در روز سیزده بدر هم هیچ طبیعت‌گردی در استان نخواهیم داشت و فرمانداران و شهرداران مکلف به ایجاد مانع برای هرگونه تجمع هستند.

حق شناس گفت: با توجه به حجم بالای تردد مردم در دو روز پایانی سال گذشته پیش بینی می‌کنیم از ۱۰ فروردین ماه جاری شاهد پیک جدید کرونا در گلستان باشیم و به همین علت اقدامات سختگیرانه‌ای برای حفظ سلامت عمومی اجرایی می کنیم.

استاندار گلستان با اشاره به پیش بینی برخی پزشکان مبنی بر ابتلای یک درصد جمعیت مناطق مختلف استان به کرونا اظهار داشت: اگر این فرضیه درست باشد باید چشم انتظار ابتلای ۱۶ هزار نفر دیگر به کرونا در گلستان باشیم که در آن صورت تبعات زیادی از جمله کمبود تخت بیمارستانی برای استان خواهد داشت.

حق شناس با بیان اینکه در گلستان نزدیک به ۵۰ هزار نفر کارمند داریم که شامل نیروهای انتظامی و بانکی هم می‌شود، گفت: در شرایط کنونی دستگاه‌های اجرایی بجز امدادرسان می‌توانند حداکثر از یک سوم کارکنان خود استفاده کرده و با حداقل‌ها به انجام دادن کارهای ضروری بپردازند.

استاندار گلستان تصریح کرد: در شرایط کنونی توصیه ما به همه مردم استان در خانه ماندن و پرهیز از ارتباط حتی با دوستان و بستگان نزدیک است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار