فاضل گفت: تصاویر منتشر شده از سی.تی.اسکن بیمار که در چهار ماه گذشته در بیمارستان صیادشیرازی گرگان مراجعه کرده کرونا نبوده است.

تکذیب فوت بیمار کرونایی گلستانی در آذر ۹۸

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» دوشنبه 18 فروردین۰ در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شایعاتی در فضای مجازی  مطرح است که در استان گلستان از آذر ماه بیمار کرونایی داشتیم که این موضوع صحت ندارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد:  از روز نخست اسفند پس از آنکه نخستین  مورد کرونایی در استان گزارش شد در راستای پیشگیری از این بیماری کووید ۱۹ وارد عمل شدیم.

 

فاضل یادآور شد: کرونا یک ویروس جدیدی است و  با توجه به تحریم های ظالمانه در بحث کیت تشخیص در ابتدای شیوع آن در استان با محدودیت ها مواجه بودیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی شایعاتی بیان می شود که چند ماه قبل از شیوع این بیماری  در کشور بیماران کرونایی وجود داشته است که این موضوع صحت ندارد و همچنین بیان شده که در آذر ماه سی.تی.اسکن ریوی در بیمارستان  شهید صیادشیرازی گرگان انجام شده که شبیه به کرونا بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان  ابراز داشت: در آن زمان بیماری آنفولانزای N1H1 در استان گلستان شایعه بود و فردی که عنوان شد در آذرماه به کرونا مبتلا شده به این بیماری مبتلا بوده و علاوه بر آن درگیری کبدی و ریوی داشته است و در روز گذشته به دلیل نارسایی خونی و مشکلات کبدی به بیمارستان مراجعه می کند و این فرد در چند ساعت فوت کرده است و  فوت آن ربطی به سی.تی.اسکن چهار ماه گذشته ندارد.

 

فاضل با بیان اینکه آنفولانزای N1H1 بسیار به بیماری کرونا شبهات دارد، یادآور شد: در استان گلستان مواردی از بیماری حاد تنفسی در اسفند ماه داشتیم که با تست کرونا مشخص شده که این بیماران به کرونا مبتلا نبودند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار