هشت کودک معلول بهزیستی به دلیل بیماری شبه مسمومیت در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان بستری شدند که متاسفانه دو تن از آن ها فوت کردند.

مرگ ۲ کودک معلول بهزیستی در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان

به گزارش گلستان24، شامگاه چهارشنبه خبری در گروه های فضای مجازی استان منتشر شد که حاکی از بستری شدن چند کودک معلول و فوت تعدادی از آنها در بیمارستان صیاد شیرازی بود.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان  گفت: روز گذشته هشت نفر از معلولان ذهنی به بیمارستان صیاد شیرازی گرگان با بیماری شبه مسمومیت مراجعه کرده اند که با توجه به تلاش های کادر پزشکی اما متاسفانه دو تن از این افراد فوت شده اند.

رقیه رحمانی افزود: وقوع این حادثه تاکنون در گلستان بی سابقه بوده ولی از تمام ظرفیت خود برای یافتن دلایل وقوع این اتفاق  استفاده خواهیم کرد.

رحمانی در رابطه با آمار معلولین در استان گلستان گفت: ۴۸ هزار معلول دراستان گلستان تحت پوشش بهزیستی هستند و ما از این حیث رتبه هفتم را در سطح کشور دارا هستیم.

وی با اشاره به اینکه  ۲.۵ درصد جمعیت استان گلستان را معلولان تشکیل می دهند، تصریح کرد: بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر از معلولان گلستان در ۶۲ مرکز غیردولتی زیرنظارت بهزیستی خدمات روزانه، شبانه روزی و ویزیت در منزل دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان تصریح کرد: از این آمار، معلولان دارای مشکلات شدید و یا خیلی شدید از ۱۷ مرکز شبانه روزی خدمات دریافت می کنند. خدمات توانبخشی و مراقبتی روزانه به معلولین هم در ۴۵ مرکز ارائه می کنند.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار