دادجو گفت: عوارض ناشی از کرونا ادامه دار نیست اما مبتلایان به کرونا ممکن است تا چند هفته علائم مربوط به این بیماری را تجربه کنند.

​عوارض ناشی از بیماری کووید۱۹ ادامه دار نیست/ تب و تعریق نخستین علائم کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «محمد دادجو» امروز(چهارشنبه 20 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: به طور کلی بیماری کووید19 تا 14 روز دوره کمون دارد اما خوشبختانه 82 درصد مبتلایان به کرونا بیماری را دفع می کنند و به طور عموم 80 درصد افراد بهبود می یابند.

 

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: بنده یکی از مبتلایان به کرونا بودم که به لطف خداوند با درمان معمولی بهبود یافتم و به محیط کارم در بیمارستان بازگشتم.

 

وی تصریح کرد: 80 درصد مردم پس از ابتلا به کرونا بهبود می یابند و 20 درصد به مداخلات درمانی و بستری در بیمارستان نیاز پیدا می کنند که از این میزان بیش از 87 درصد با مداخلات دارویی به زندگی باز می گردند.

 

دادجو بیان کرد: مرگ و میر بیماری کرونا بین یک تا سه درصد است و افراد مسن، افراد دارای بیماری های زمینه ای قلبی، ریوی، کلیوی، دیابت و غیره جزو گروه های پرریسک هستند.

 

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه بیماری کووید19 دارو و واکسن ندارد، خاطرنشان کرد: معمولاً مبتلایان به کرونا با علائم تب، لرز و تعریق به پزشک مراجعه می کنند و می توان گفت تب و تعریق نخستین علامت کرونا است و به دنبال آن با بدن درد، سردرد، دل پیچه و دل درد های شدید و اسهال همراه است.

 

وی بیان کرد: عوارض ناشی از کرونا ادامه دار نیست اما مبتلایان به کرونا ممکن است تا چند هفته تنگی نفس، سرفه، دل درد و غیره را تجربه کنند.

 

دادجو تأکید کرد: مبتلایان به کرونا دو هفته بعد از شروع فروکش کردن علائم ناقل نیستند اما در حال بهبود بیماری باید نکات بهداشتی و قرنطینه را رعایت کنند.

 

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در پاسخ به این پرسش که آیا بدن مبتلایان به کرونا در برابر این ویروس خودایمن می شود، گفت: در حال حاضر مطالعه در مورد این ویروس ادامه دارد و براساس مطالعات انجام شده بدن افراد بهبودیافته تا دو ماه آینده نسبت به ویروس کرونا مقاوم است اما این مسئله قطعی نیست و به احتمال زیاد ایمنی آن دائم خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار