مدیرکل استاندارد گلستان از آزمون ۵۶۰۶ وسیله توزین و سنجش در گلستان خبر داد.

سنجش ۵۶۰۶ ترازو در گلستان، با ترازوی استاندارد
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود فرمانی مدیرکل استاندارد گلستان گفت: کارشناسان استاندارد در سال ۱۳۹۸ با مراجعه به ۵۵۹۳ واحد صنفی در شهرستان‌های مختلف استان گلستان، ۵۶۰۶ ترازو و سایر وسایل سنجش که در داد و ستد عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد را بازرسی و آزمون کردند.

او با بیان این توضیح که، این وسائل سنجش شامل انواع ترازو، قپان یا باسکول متحرک، وزنه و متر‌های فلزی مورد استفاده در پارچه فروشی‌ها می‌شود، گفت: از تعداد ترازو‌های آزمون شده، ۵۵۴۸ وسیله سنجش معادل ۹۹ درصد در آزمون قبول و ۵۸ وسیله معادل ۱ درصد در این آزمون ها، مردود شناسایی شد.

فرمانی در ادامه گفت: ترازو‌های مردود پس از رفع نقص، مجدداً مورد آزمون قرار گرفتند و آن دسته از واحد‌های صنفی که علیرغم تذکرات استاندارد همچنان بر استفاده از ترازوی مردود خود اصرار داشتند، به مراجع قضایی معرفی شدند.

دبیر شورای استاندارد گلستان در پایان با بیان این مطلب که هدف از این بازرسی ها، تامین حقوق مصرف کنندگان و پیشگیری از کم فروشی است؛ از شهروندان تقاضا کرد هنگام خرید از واحد‌های صنفی به برچسب استاندارد که روی ترازو‌های آنان الصاق شده توجه و در صورت مشاهده ترازوی بدون تأییدیه استاندارد، موضوع را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷ به استاندارد گزارش کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار