حسینی از اجرای طرح های گردشگری آبی توسط بخش خصوصی در ۲۵ سد بزرگ و کوچک مخزنی استان گلستان خبر داد.

اجرای طرح های گردشگری آبی در ۲۵ سد بزرگ و کوچک مخزنی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، «سید محسن حسینی» در جلسه با مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان گفت: وقتی سد مخزنی بزرگ یا کوچکی در استان ساخته می شود تنها نباید برای تامین آب یا کنترل سیلاب از آن استفاده کرد بلکه در استان گلستان وجود 14 سد بزرگ مخزنی و سدهای کوچک مخزنی متعدد، می تواند ظرفیت‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری و تولید ثروت در استان باشند و بیشترین بهره وری را از آنها به دست آورد.

 

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: با بررسی هایی که در شرکت آب منطقه ای استان انجام شد، ۲۵ نقطه گردشگری آبی در استان تعیین شده است که در نظر داریم در صورت تصویب این نقاط گردشگری آبی، در سال 99 با اولویت و ترتیب زمانی برای همه این نقاط فراخوان جذب سرمایه گذار را انجام دهیم.

 

«احمد تجری»، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: گردشگری آبی در سطح استان گلستان از چندین سال قبل با تعامل و همکاری بین شرکت آب منطقه ای و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با پیگیری و محوریت سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان پیگیری می شد و نقاط مستعدی شناسایی و ظرفیت هایی برای این نقاط دیده و پایه گذاری مناسبی در استان شکل گرفت ولی با توجه به مقررات نامناسب، به نتیجه خاصی منجر نشد ولی با تدوین شیوه نامه گردشگری آبی توسط دو وزارتخانه، امیدواریم به نقاط روشنی دست پیدا کنیم.

 

وی افزود: در کل دنیا گردشگری در حوزه های مختلف مثل کشاورزی و گردشگری آبی و ورزشی شکل گرفته است و علاقمندان خود را دارد.

 

تجری با بیان اینکه یکی از حوزه های همیشه جذاب برای گردشگران، حوزه آب است، اظهارداشت: با ظرفیتی که در منابع آبی استان وجود دارد و تجربه ای که در دو مجموعه آب و میراث وجود دارد، امید است بتوانیم اقدامات اجرایی و خروجی های مناسب از این ظرفیت بگیریم.

 

وی افزود: برای آغاز کار در این حوزه ابتدا لازم است سدها و تاسیسات آبی که شرایط مساعدتری برای سرمایه گذاری دارند را تصویب و جنبه اجرایی آن را با سرعت بیشتری عینیت ببخشیم و همه ظرفیت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این بخش آماده است.

 

در ادامه جلسه، لیست ۲۵ سد بزرگ و کوچک مخزنی واجد شرایط گردشکری به تصویب رسید و اعضای کمیته مشترک پیگیری مصوبات تعیین شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار