سرپرست شرکت آب‌منطقه ای گلستان گفت: رفع مشکل رودخانه‌خواری در این استان نیازمند نقشه‌برداری و کاداستر، تعیین حد بستر و حریم، نشانه‌گذاری و صدور سند است.

رفع رودخانه‌خواری در گلستان به نقشه‌برداری دقیق نیاز دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی این شرکت، سید محسن حسینی در دیدار با فرماندار گرگان اظهار داشت: گلستان ۲ هزار و ۸۵۰ کیلومتر رودخانه دارد که تاکنون هزار و ۳۰۰ کیلومتر از مسیر این رودخانه ها تعیین بستر و حریم و ۶۵۰ کیلومتر نشانه گذاری شد.

وی بیان کرد: بدون نقشه برداری، تعیین حد بستر، نشانه گذاری و صدور سند برای رودخانه ها نمی توان به شکل کامل با رودخانه خواری مبارزه کرد.

حسینی به وضعیت اقلیمی گرگان اشاره کرد و گفت : از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه) تا پایان اسفند پارسال حدود ۳۸۶ میلی متر باران در این شهرستان ثبت شده که نسبت به دوره دراز مدت نشان دهنده افزایش ۱۳ درصدی است.

فرماندار گرگان نیز در این دیدار اخذ سند برای رودخانه های استان را مهم دانست و گفت: اجرای این طرح علاوه بر حفاظت از رودخانه ها، می تواند در جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و حفظ حقوق بیت المال موثر باشد.

محمد حمیدی افزود: حدود ۹۵ درصد آب شهر گرگان از منابع آب زیرزمینی تامین می شود که ساخت سد شصت کلاته برای رفع دغدغه تامین آب این شهر مورد توجه جدی است.

شهرستان گرگان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، بیش از ۴۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۲۹ هزار نفر آن در شهر گرگان سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار