متکی ضمن گرامیداشت هفته سلامت گفت: بهترین حمایت از مدافعان سلامت در این ایام رعایت مسائل پیشگیرانه است.

رعایت مسائل پیشگیرانه بهترین حمایت از مدافعان سلامت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «علی متکی» امروز (شنبه 30 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نرم افزارهایی در بیمارستان و در مراکز درمانی وجود دارد که روزانه ثبت داده ها را انجام می دهند که این آمارها در استان تجمیع می شود.

 

معاون روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: بر اساس تأکیدات وزارت بهداشت تمامی دانشگاه ها علوم پزشکی اعداد و ارقام بیماران را ارائه نکنند و وضعیت استان به صورت تحلیلی اطلاع رسانی شود و در این مسیر هر چند روز مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مصاحبه ای را با رسانه ها ارائه می کنند.

  

متکی خاطرنشان کرد: با هفته های اخیر سیر نزولی آمار و بحث بستری و مراجعات بیماران کاهش یافته است و اطمینان خاطری در بین مردم احساس می شود که منجر شده مسائل بهداشتی را مثل روزهای نخست رعایت نکنند.

 

وی تأکید کرد: تنها راه جلوگیری رعایت فاصله اجتماعی است و گاهی شاهد این موضوع هستیم در صف نانوایی و برخی صنوف فاصله لازم برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا رعایت نمی شود.

 

معاون روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ابراز داشت: هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت را در پیشرو داریم و با شعار «حمایت همگانی از مدافعان سلامت» به استقبال این هفته می رویم و بهترین حمایت از مدافعان سلامت در این ایام رعایت مسائل پیشگیرانه است.

 

متکی خاطرنشان کرد: احتمال این را می دهیم با توجه به اینکه مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند در هفته های آینده شاهد افزایش میزان بیماران باشیم.

 

وی گفت: بسیاری از بیمارستان هایی که درگیر بیماران کرونایی بودند امروز بیمار بستری کرونایی ندارند و فشار از کادر درمانی کمتر شده و درخواست می کنیم مردم همچنان مسائل پیشگیرانه را رعایت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار