فاضل گفت: براساس آزمایش های تشخیص کرونا در استان گلستان از یک اسفند تاکنون ۷۶۰ نفر به کووید۱۹ مبتلا شدند.

​وجود ۷۶۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در گلستان/ ۳۰۰ نفر جان باختند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نزدیک به 300 گلستانی بر اثر بیماری کووید 19 از یک اسفند تاکنون جان باختند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: همچنین از ابتدای اسفند تاکنون 6 هزار بیمار حاد تنفسی در مراکز درمانی استان گلستان بستری شدند و میزان بار بستری بیماران حاد تنفسی کاهش یافته است.

 

فاضل تاکید کرد: از دو هزار بیمار حاد تنفسی در سطح استان گلستان آزمایش تشخیص کرونا گرفته شده که تقریبا 40 درصد از این افراد آزمایش تشخیص کرونا مثبت گزارش شده است.

 

وی یادآور شد: بر اساس آزمایش های انجام شده در سطح استان و نتایج آزمایش هایی که از تهران به استان گلستان رسیده از یک اسفند تاکنون 760 نفر مبتلا به کووید 19 بودند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 265 بیمار حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری هستند و میزان فوت بیماران ما  نسبت به پیک بیماری در هفته سوم اسفند کاهش یافته است.

 

فاضل خاطرنشان کرد: در گذشته در 16 مرکز درمانی استان بیماران حاد تنفسی بستری بودند که با توجه به کاهش میزان بار بستری بیماران در ۱۱ بیمارستان استان بیمار حاد تنفسی بستری هستند.

 

وی گفت: در چند بیمارستان استان گلستان بار بیماران حادتنفسی کمتر از 15 نفر گزارش شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار