غریب گفت: پلیس با هنجارشکنان ماه مبارک رمضان که در ملأ عام اقدام به روزه خواری می کنند برخورد می کند.

​پلیس با هنجارشکنان ماه رمضان برخورد می کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «صادق غریب» امروز(شنبه 6 اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه اکثر مردم به ویژه اصناف در زمینه فاصله گذاری اجتماعی و مهار ویروس منحوس کرونا همکاری لازم را داشتند که جای قدردانی دارد.

 

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان گلستان ادامه داد: پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گلستان با توجه به وضعیت ایجاد شده و به منظور کمک به بیماران کرونایی برای برخی از صنوف مانند رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی در نقاط مختلف استان گلستان شیفت کشیک در نظر گرفته تا این صنوف با رعایت پروتکل های بهداشتی امکان فعالیت در طول روز را هم داشته باشند.

 

وی متذکر شد: فعالیت ها رستوران ها صرفاً به صورت بیرون بر است و سرو غذا در این اماکن ممنوع است و در ماه مبارک رمضان باید موازین شرعی را رعایت کنند.

 

غریب یادآور شد: همکاران ما در اداره اماکن، بهداشت، صنعت، معدن و تجارت و اصناف در قالب گشت های شبانه روزی بر عملکرد صنوف نظارت شبانه روزی خواهند داشت.

 

پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گلستان متذکر شد: در صورت مشاهده روزه خواری در ملأعام که موجب جریحه دار شدن عفت عمومی و شکستن قبح ماه مبارک رمضان می شود با فرد خاطی قاطعانه برخورد می شود و برابر ضوابط اعمال قانون خواهد شد.

 

وی بیان کرد: براساس ماده 638 آیین مجازات اسلامی هر کسی در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرام کند به 10 الی دو ماه حبس و 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

 

غریب بیان کرد: خوشبختانه درک مردم آنقدر بالا است که به خود اجازه نمی دهند در ماه ضیافت الهی در ملأ عام اقدام به روزه خواری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار