رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از کاهش ۲۳ درصدی تلفات موتورسواران و عابرین پیاده استان در سال ۹۸ خبر داد.

کاهش ۲۳ درصدی تلفات موتورسواران و عابرین پیاده گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، سلمان گل رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: سال گذشته ۱۵۲ نفر و سال ۹۷ حدود ۲۰۰ نفر از موتورسواران و عابرین پیاده بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند.

او افزود: در این مدت تعداد تلفات موتورسواران ۹۶ نفر و عابرین پیاده ۵۶ نفر بوده است.

گل ادامه داد: عابرین پیاده و موتورسواران به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات و استفاده از کلاه ایمنی بیشترین آمار تلفات جاده‌ای استان را سالانه تشکیل می‌دهند.

او ادامه داد: سال گذشته برای ارتقای ایمنی موتورسواران ۳۷ گردهمایی برگزار و بیش از دو هزار عدد کلاه ایمنی بین آنان توزیع شد تا فرهنگ احتیاط و توجه به نکات ایمنی در بین آنان نهادینه و رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، اهمیت اصل آموزش ایمنی و ترافیکی را یکی از مهمترین راهکار‌ها برای فرهنگ سازی دانست و گفت: برای کاهش سوانح و حوادث جاده ای، الگوسازی برای تغییر رفتار انسان‌ها بویژه از طریق ارائه اصول آموزشی، ضروری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار