ماه ضیافت الهی در ایام شیوع کرونا متفاوت تر از سال های گذشته آغاز شد و رزمایش کمک مومنانه آن کمک به محرومان رفع دغدغه معیشت مستمندان را به همراه دارد.

رمضانی که از ابتدا با رزمایش مومنانه آغازشد/ضیافت الهی در ایام کرونایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ ماه رمضان ماه نزول رحمت از راه رسید. ماهی که با خود برکت را به همراه دارد و بر طبق روایات درهای رحمت الهی باز می شود و تاپایان آن بسته نخواهد شد.

ماه رمضان با جمع خوانی قرآن کریم و رایحه  خوش قرآن و مناجات های سحرگاهی و شبانه افطاردهی، اطعام دهی به نیازمندان همواره متفاوتر از سایر ماه ها سپری می شد.

اما امسال با همه گیری ویروس کرونا تاکید می شود که از اجتماعات پرهیز شود بنابراین مناجات های انفرادی جای جمع خوانی ها را  گرفته است و سفره های افطاری هم به کوچک وخانوادگی تقلیل پیدا کرده است .

اینروزها هنوز رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پروتوکل های پداشتی و پرهیز از ترددهای غیر ضرور سر خط اصلی خبرهاست و همه مسئولان بهداشتی برآن تاکید می کنند و این خود موجب شده امسال ماه مبارک رمضان متفاوتی در راه داشته باشیم.

تلویزیون، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مجری برنامه های مذهبی شده اند و دلتنگی های مردم برای مساجد و زیارت امامزادگان را با پخش زنده ها کمتر می کنند.
اما سازمان فضای مجازی بسیج  سپاه نینوا در ماه مبارک رمضان ویژه برنامه هایی را برنامه ریزی کرده است .

رضا روشنی مسئول مرکز فضای مجازی بسیج استان گلستان اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و عدم برگزاری مراسم های مذهبی در جهت افزایش معنویت در ایام ماه مبارک رمضان مرکز فضای مجازی بسیج استان قصد برگزاری ویژه برنامه هایی را در بستر فضای مجازی دارد.

وی افزود: سازمان فضای مجازی بسیج در حال طراحی نرم افزاری برای پوشش آنلاین برنامه های مذهبی هیات مذهبی سراسر کشور در این ایام هست.
روشنی عنوان کرد: ویژه برنامه قطعه ای از بهشت که به همت روابط عمومی سپاه نینوا و بسیج مداحان استان گلستان تولید و با همکاری این مرکز در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

مسئول مرکز فضای مجازی بسیج استان گلستان ادامه داد: برنامه نوگلان حسینی و زینبی با هدف استعدادیابی و با همکاری بسیج مداحان و مرکز فضای مجازی بسیج در جهت کشف استعدادهای درخشان در این حوزه برگزار می شود .

وی اضافه کرد: یادواره شهدای جبهه مقاومت به صورت مجازی هر شب ساعت 22 از طریق شبکه های اجتماعی با همکاری بسیج مداحان و  فرهنگی سپاه گرگان در دسترس مردم خواهد بود.

روشنی خاطرنشان کرد: پوشش برنامه های معنوی شب های قدر در مساجد و امامزادگان سطح استان به صورت زنده ، ختم مجازی قران مجید ، قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه ، ساخت پادکست های مناسبتی ، پخش سخنان ائمه جمعه و پوشش لایو سخنرانی ها مذهبی از دیگر برنامه های این مرکز در ماه مبارک رمضان می باشد .

جمع خوانی قرآن به صورت مجازی

حجت الاسلام روح‌ الله سلیمانی‌فرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان نیز اظهار کرد: امسال برنامه‌ها و مراسمات مذهبی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: محفل  های انس با قران کریم در آستان مقدس امامزاده عبد الله گرگان بدون حضور مردم برگزار و از طریق سیمای مرکز استان و فضای مجازی پخش می‌شود.

روحانی فرد با بیان اینکه اطعام دهی در این ماه با شکلی متفاوت ترادامه می یابد، افزود: با همکاری کمیته امداد  هر شب در امامزاده عبدالله گرگان 1000 پرس غذای گرم بین مردم نیازمند و کم بضاعت توزیع می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تصریح کرد: مراسم افطاری ساده که هر شب در ماه مبارک رمضان در اغلب امامزادگان برگزار می‌شد، امسال در قالب توزیع بسته‌های حمایتی و غذایی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

سپاه نینوا استان گلستان پیش قدم در این رزمایش شده است و با همکاری سایر دستگاه ها قرار است تا پایان ماه مبارک رمضان 200 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع کند.

  نخستین مرحله رزمایش سراسری کمک مومنانه  در استان گلستان چهارم اردیبهشت ماه با توزیع 10 هزار بسته  در استان و در شهرآسیب دیده از سیل آق‌قلا آغاز شد.

  سردار علی ملک شاهکویی فرمانده سپاه نینوای استان  اذعان کرد: در این رزمایش تاکنون بیش از 49 هزار بسته معیشتی در سطح استان توزیع کرده‌ایم که بنا داریم آن را تا پایان ماه مبارک رمضان به 200 هزار بسته برسانیم.

 سردارعلی ملک‌ شاهکویی تاکید کرد: سپاه خود را خادم مردم می‌داند و به این نوکری افتخار می‌کند ودر این روزهایی که شرایط اقتصادی برای برخی از مردم به علت شیوع ویروس منحوس کرونا سخت شده تهیه بسته‌های غذایی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گلستان ما؛ ماه ضیافت الهی در ایام  شیوع کرونا متفاوت تر از سال های گذشته آغاز شد و رزمایش کمک مومنانه آن بیش از پیش التیامی برای نیازمندان و رفع دغدغه معیشت مستمندان را به همراه دارد .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار