مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: گلستان بین ۷۰ تا ۸۰ هزار بیکار ثابت دارد و به طور میانگین سالانه بین ۱۵ تا ۱۶ هزار نفر ورودی جدید به بازار کار استان داریم.

سالانه ۱۶ هزار نفر ورودی جدید به بازار کار گلستان اضافه می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سعید مازندرانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نرخ بیکاری گلستان در اسفندماه سال گذشته ۱۱.۹ درصد بود که نسبت به فصل پائیز یک درصد کاهش داشته است.

وی افزود: گلستان بین ۷۰ تا ۸۰ هزار بیکار ثابت دارد و به طور میانگین سالانه بین ۱۵ تا ۱۶ هزار نفر ورودی جدید به بازار کار استان داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: بر اثر شیوع کرونا بسیاری از مشاغل خرد و کوچک به ویژه در رسته خدمات در استان آسیب دیده‌اند و احتمال می‌دهیم نرخ بیکاری استان در بهار امسال حدود پنج درصد افزایش یابد.

وی اضافه کرد: با افزایش حدود ۱۶ هزار نفری ورودی جدید به بازار کار گلستان اگر سالانه ۳۰ هزار شغل جدید در استان ایجاد نشود نرخ بیکاری استان یک درصد افزایش می‌یابد.

مازندرانی با یادآوری اینکه سال گذشته با تسهیلات پرداختی ۲۷ هزار و ۱۰ شغل در گلستان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در سال جدید به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا هنوز جلسه ستاد اشتغال استان تشکیل نشده تا میزان تعهد اشتغال استان و سهم دستگاه‌ها در این حوزه مشخص شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار