مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان از کاهش نرخ بیکاری استان در پائیز امسال به میزان ۱.۳ درصد نسبت به پائیز سال گذشته خبر داد.

تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری گلستان در فصل پاییز امسال/ کاهش نرخ بیکاری گلستان به ۹.۶ درصدی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی اظهار کرد: براساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری گلستان با ۱.۳ درصد کاهش از ۱۰.۹ درصد در فصل پاییز سال گذشته به ۹.۶ درصد در پاییز امسال رسید و نسبت به تابستان سال جاری نیز ۱.۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

* بازگشت ۲ هزار نیروی کار خسارت‌دیده از سیل ابتدی سال به مراکز تولیدی و صنعتی

وی بازگشت ۲ هزار نیروی کار خسارت‌دیده از سیل ابتدی سال به مراکز تولیدی و صنعتی، استفاده از ۲۰ هزار میلیارد ریال وام در بخش‌های مختلف و ایجاد فرصت‌های شغلی توسط دستگاه‌های مرتبط را از جمله دلایل تک رقمی شدن نرخ بیکاری فصل پاییز امسال گلستان اعلام کرد.

* پرداخت ۳۹۲ میلیارد تومان تسهیلات از محل «اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری» به ۵ هزار و ۱۱۵ طرح اشتغالزایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اذعان کرد: از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری تاکنون ۳۹۲ میلیارد تومان تسهیلات به ۵ هزار و ۱۱۵ طرح با اشتغالزایی بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ نفر پرداخت شد که ۵۵ درصد از این طرح‌ها ایجادی، ۳۹ درصد توسعه‌ای و ۶ درصد سرمایه در گردش بود.

به گفته وی عمده تسهیلات اشتغالزایی در گلستان به ترتیب در بخش‌های کشاورزی، خدمات و صنعت است.

* تا پایان سال به تعهد ملی ایجاد ۲۵ هزار شغل در گلستان دست پیدا خواهیم کرد

مازندرانی تاکید کرد: جذب اعتبارات اشتغال پایدار روستایی برای ایجاد 7 هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی، ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی از طریق جذب اعتبارات تخصیصی مشاغل خانگی، مشارکت بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و استفاده از تسهیلات رونق اشتغال فراگیر با مشارکت دستگاه‌های مرتبط از جمله جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کمیته امداد را می‌توان از دیگر عوامل کاهش نرخ بیکاری فصل پاییز امسال گلستان برشمرد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال به تعهد ملی ایجاد ۲۵ هزار شغل در گلستان دست پیدا کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار