رییس شورای شهر مینودشت از 9 پروژه در دست اقدام سال 1399 در شهر مینودشت خبرداد

پارک امام رضا و دریاچه مصنوعی بزرگترین پروژه های سال 1399  درمینودشت هستند

به گزارش گلستان24 از مینودشت ؛ مصطفی صادقی رییس شورای شهر مینودشت درگفتگویی که به مناسبت 9اردیبهشت روزشوراها انجام شداظهارکرد: ضمن تبریک روز شوراها به همکارانم درسراسر کشور و گرامی داشت این روز، شوراهای اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی در راستای تحقق حاکمیت مردم و شرکت دادن آنها در اداره امور شهر تشکیل شده است. 

صادقی در ادامه ازبزرگترین پروژه سال 1399 شورا ،یعنی  پارک امام رضا یاد کرد و افزود: این پارک در دو بخش  احداث می شود، بخش اول محدوده پارک به مساحت سه هکتار بوده و بخش دیگر دریاچه مصنوعی خواهد بود که مساحت آن هم سه هکتار است من و همکارانم در شورا و مجموعه شهرداری  2 سال اندی برای پیگیری مجوز ساخت آن تلاش کردیم هم اکنون کاراداری ومجوزآن به پایان رسیده، و دیوار چینی بخشی از پارک اغاز شده است. این بزرگترین و نادرترین پروژه سال 99 هست که در شهرستان اتفاق می افتد و در این پروژه دریاچه و پارک درکنارهم ساخته می شود. 

وی اضافه کرد: بودجه اولیه برآورده شده برای اجرای این پروژه بالغ بر 10 میلیارد تومان پیش بینی شده است  فعلا 3 میلیارد تومان از بودجه شهرداری و 2 میلیاردهم از بودجه مناطق سیل زده که دولت پرداخت کرده ، برای اجرای آن درنظر گرفتیم و امیدواریم تا آخر سال بخشی از پارک و دریاچه ساخته شود و همینجا جا دارد ازپیگبری  مهندس عباس زاده در این پروژه صمیمانه تشکر و قدردانی کنم .

رییس شورای شهر مینودشت از پل خاکی به سمت دادگستری بعنوان دومین پروژه یاد کرد و دراین باره توضیح داد: پل خاکی از پروژه هایی ست که امسال کار عمرانی آن  آغاز می شود برای ساخت این پل 2 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده  بزودی کار اجرایی آن آغاز می شود وتا پایان سال جاری به بهربرداری می رسد.

وی از پارک مسکن مهربعنوان سومین پروژه یاد کرد و افزود: این پارک با مساحت حدود یک هزار متر احداث می شود و برآورد هزینه احداث آن 150 میلیون تومان بوده  این پارک هم از پروژه های است که  سال جاری به بهره برداری خواهد رسید همچنین مبلغ  50 میلیون تومان هم وسایل بازی کودکان برای این پارک خریداری شده است.

صادقی در ادامه به جاده سلامت پارک کوهستان اشاره کرد وادامه داد: برای اجرای آن 200 میلیون تومان بودجه پیش بینی شده که تا به اتمام برسد.

وی گفت: پنجمین پروژه پارک نواری رزمندگان هست که برای ساخت آن مبلغ 200 میلیون درنظر گرفته شده که تا آخر سال به بهربرداری خواهد رسید.

صادقی افزود: تعمیر و باز سازی ساختمان آتش نشانی از دیگر پروژهاست همچنین جداول، آسفالت، موزایک کاری  و احداث کانالهای آب های سطحی از دیگر خدمات هست که انجام می شود سر ریزشدن آبهای سطحی درانتهای قره سفلو، انتهای رزمندگان به سمت پلیس راه وانتهای پسرک که درحاشیه شهر قرارداردند مشکلاتی را بوجود آورده که بااحداث این کانالها مشکلات مرتفع می شود برای این کانالها بودجه ای بالغ بر 2 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. 

رییس شورای شهر مینودشت با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکلات بسیار اقتصادی درکشور وجو د دارد گفت: پروژ های دردست اقدام سال جاری شهرداری و برنامه ریزی شورا و شهردار در این شرایط فعلی اقتصادی ،می توان از آنان بعنوان بزرگترین برنامه ریزی یاد کرد.

وی از تلاش  شورا وشهرداربرای آماده سازی چراغ تپه بعنوان مرکز تفریحی و سیاحتی خبرداد و خاطر نشان کرد: درمسیرچراغ تپه چراغ های روشنایی تعبیه شده واگر سرمایه گذار مناسب اعلام آمادگی کند می توان دراین مسیر  تله کابین و سایر امکانات تفریحی بکارگیری شود.

صادقی خبری هم از پردیس سینمایی مینودشت داد و افزود: با توجه به مشکلات سال گذشته و وقفه ای که در ساخت این پروژه بوجود آمد بزودی درسال جاری کارعمرانی سینما هم شروع می شود پیمانکاری آن به مزایده گذاشته شده و قسمتی از بودجه عمرانی آن هم پیش بینی شده است.

رییس شورای شهر مینودشت در باره نگرشش درهنگام بازدید شهری از مینودشت بیان کرد وگفت: قبل اینکه وارد شورا بشوم نظرم من این بود که مینودشت بهترین جاذبه ها را برای گردشگری  وتفریحی دارد این شهریکی از بهترین و زیباترین شهرهای ایران برای افرادی است که قصد انجام مسافرت را دارند.باایجاد فضای تفریحی می توانیم از گردشگران ومسافران دعوت کنیم تا از مراکز تفریحی جاذبه‌های طبیعی دیدن نمایند.

وی ضمن تبریک روز شورا تقارن دومناسبت هفته معلم و روزجهانی کارگفت: کارگران از شریف ترین طبقه اجتماع هستند که باعث رونق تولید در جامعه می شوند و معلمین رسالت انبیاء را دارند پرورش روح و علم انسان در دست معلمان قرار دارد پیشاپیش روزتان گرامی باد!!!

صادقی در پایان از همکاری بی وفقه مهندس سید نجیب حسینی نمایند اسبق شهرستان ، میر محمد غراوی معاون عمرانی استانداری، سید محسن حسینی سرپرست امور آب استان و حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان مینودشت بایت همکاری در گرفتن مجوز پارک 6 هکتاری تشکر و قدر دانی کرد.

گزارش از رقیه بشارت نیا

 

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    با سلام درمورد پارک امام رضا به عرض برسانم که 7 ساله که شهرداری مینودشت پول زمین منو روبه بنده نمیده و بامراجعه به شهرداری وشورای شهر کسی به بنده جواب نمیده لااقل اول پول بنده رو میدادین بعد میفتادین دنبال ساخت وساز ودیوارچینی خدا رو خوش نمیاد خدا از حق الناس نمیگذره

آخرین اخبار