نیکویی گفت: امسال برای جنگلکاری در سطح ۲۰ هکتار در شهرستان گرگان برنامه ریزی شده است.

برنامه ریزی برای ۲۰ هکتار جنگلکاری در شهرستان گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «علی اصغر نیکویی» امروز (پنجشنبه 11 اردیبهشت) در جمع مدیران دستگاه های اجرایی گرگان اظهار کرد: از 14 آذر ماه که روز توسعه فضای سبز بود نهضت درختکاری را در استان گلستان آغاز کردیم.


رئیس اداره منابع طبیعی گرگان ادامه داد: امسال بارندگی ها به گونه ای بود که می توانیم در اردیبهشت به صورت گلدانی نسبت به کاشت برخی از نهال ها اقدام کنیم.


نیکویی بیان کرد: در این راستان مکاتباتی را با دستگاه های اجرایی انجام دادیم تا در هر مکانی که نیاز به کشت نهال است اقدام شود.


وی افزود: در راستای نهضت درختکاری ۲۰ هزار اصله نهال در عرصه 70 هزار هکتار از سال گذشته در شهرستان گرگان در دستور کار قرار گرفت که این عرصه ها مربوط به نهادهایی مانند آب منطقه ای، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز و تاسیسات آنها در مسیر رودخانه ها و اداره آموزش و پرورش شهرستان بود.

 

 رئیس اداره منابع طبیعی گرگان یادآور شد: ۲۰ هزار اصله نهال در 26 هکتار در شهرستان گرگان زراعت چوب انجام شده است و انواع درختان صنوبر، اکالیپتوس و چنار در این اراضی غرس شد.

 

نیکویی ابراز داشت: همچنین  ۵۵ هزار اصله نهال بین دهیاری و روستائیان توزیع شد و با احتساب دستگاه های اجرایی 96 هزار  نهال در شهرستان گرگان در مساحت ۱۱۴ هکتاری درختکاری انجام شد.


وی به کاشت نهال در منطقه قرن آباد اشار ه کرد و گفت: در این منطقه در فضایی به مساحت پنج هکتار دو هزار اصله نهال شمشاد و دو هزار اصله نهال از دیگر گونه ها غرس شد.


رئیس اداره منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه برای سال ۹۹ برنامه ریزی های خوبی به منظور نهضت درختکاری و توسعه فضای سبز شهرستان اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که امسال در سطح 20 هکتار جنگلکاری در شهرستان گرگان رقم بخورد تا بتوانیم فضای سبز و منابع طبیعی را گسترش دهیم.


نیکویی ابراز داشت: ایجاد بوستان با غرس حدود 60 هزار اصله نهال در پنج روستا که در مسیر شمالی شهرستان قرار دارد امسال برنامه ریزی شده است و  این آمادگی را داریم که امسال غرس نهال را در مسیر ورودی پنج روستا به مساحت ۱۰ کیلومتر با هماهنگی بخشداران شهرستان گرگان انجام دهیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار