استاندار گلستان گفت : امسال پرداخت ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ۲۵۷ واحد و طرح صنعتی و تولیدی از محل اعتبارات رونق تولید در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب و برای پرداخت به بانک ها ابلاغ شد.

تصویب ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های اقتصادی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی  حق شناس امروز یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: از این مقدار، ۵۹ واحد موفق به اخذ ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات شدند تا از تعطیلی برخی صنایع جلوگیری شده و مسیر بازگشت آنها به چرخه تولید هموار گردد.

گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه پنجم کشور را در اختیار دارد.

حق شناس با اشاره به کسب رتبه هفتم کشوری گلستان در پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی مراکز تولیدی بیان کرد: از محل تسهیلات بازسازی و نوسازی امسال ۲۸ واحد تولیدی استان ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

وی اضافه کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ از جمله مهمترین ابزارهای ایجاد و حفظ اشتغال در استان‌ها است که گلستان در این زمینه هم با پرداخت ۸۹۰ میلیارد ریال به ۹ واحد رتبه نهم کشور به خود اختصاص داده است.

 حق شناس گفت : باید با مشارکت بانک ها پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را ارتقا داده و به آنها در مسیر بهبود فعالیت های تولیدی و صنعتی کمک کنیم.

در این جلسه همچنین مشکلات و دغدغه های ۴ واحد تولیدی بررسی شد.

در ادامه استاندار گلستان به وضعیت مطالبات صنعت برق استان اشاره کرد و تاکید کرد که دستگاه های اجرایی باید در اسرع نسبت به پرداخت بدهی های خود اقدام کنند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار